تاریخ انتشار :

زوج تازه مسلمان فیلیپینی

زوج رهیافته فیلیپینی: ما هر دو در اسلام آرامش را پیدا کردیم

اسلام به من در مورد احترام و صبر و دوست داشتن همسر و وظیفه شناسی نسبت به او چیزهای زیادی آموخته است

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه سایت رهیافته – مترجم مهنا نوری / زوج تازه ازدواج کرده هیجان و خوشحالی خود را در جشن عید فطر بعد از روی آوردن به اسلام و روزه گرفتن برای اولین بار در این رمضان را توصیف می کنند.

جرالدین پرایسو ۲۸ ساله به سختی می تواند جلوی هیجان و شادی خود را در انتظار برای جشن عید فطر همراه همسرش در پایان رمضان را مخفی کند.

این زوج فیلیپینی هر روز رمضان را با روزه داری و اقامه نماز و لذت بردن از وعده های افطاری در خانه شان در محله هورالانز دبی گذرانده اند.در هفتم جولای این زن و همسرش موریس المازان ۲۹ ساله در مسجد ابو حیل; شهادت خواندند و مسلمان شدند و دو روز بعد در همان مسجد ازدواج کردند.

 

خانم پرایسو که حالا نام زینب را انخاب کرده است اولین بار با اسلام در حال گذراندن تعطیلات در دبی در سال ۲۰۰۸ آشنا شده،در آن زمان خاله اش که با یک اماراتی ازدواج کرده بود و دخترخاله هایش او را تشویق به تغییر دین کردند.

او قبل از تصمیم گیری برای رها کردن دین کاتولیک تحقیقاتی برای یادگیری بیشتر در مورد اسلام و آموزه های آن انجام داد.خانم پرایسو در مورد زمانی که در فروشگاه کار می کرد می گوید:یک اماراتی مهربان کتاب ها و رساله هایی در مورد اسلام به من داد. من قرآن را با هیجان خاصی می خواندم بعد از مواجه با اسلام ، احساس خوشحالی و آرامش میکردم.

پرایسو دعای مادرش را داشت و این برای او بسیار پر معنا بود همچنین رئیس او به همان اندازه خوشحال بود و به وی تبریک گفت. مادرم گفت که امیدوار است تغییر دین من از ته دل و صادقانه باشد او گفت که من باید برای قربانی کردن آماده باشم. چون باید خودم را وفق بدهم و تغییرات را تحمل کنم.

خانم پرایسو در مورد ازدواجش با آقای المزان که سال ۲۰۱۰ در یک مراسم مذهبی در فیلیپین ازدواج کردند می گوید: اسلام به من در مورد احترام و صبر و دوست داشتن همسر و وظیفه شناسی نسبت به او چیزهای زیادی آموخته است.

همسرش می گوید:من احترام عمیق تری نسبت به او می گذارم و او یادگرفته تا لباس بیشتری بپوشد و موهایش را با شال بپوشاند.زینب می گوید:من همیشه زمان برای پنج بار نماز در روز را دارم.آقای المزنان که حالا نامش عبدالمالک است می گوید مدتها به فکر پذیرش اسلام بوده است.

 

او می گوید: خدمتکار ما که یک مسلمان بود به ما زیبایی های اسلام را یاد داد و این باور که خداوند یگانه است.

من راه درست را پیدا کردم و تصمیمی از ته دل برای روی آوردن به اسلام گرفتم.در این رمضان او با پیوستن به صدها نماز گذار در مسجد نزدیک هتل بین المللی دبی که در آنجا مشغول به کار است احساسی قوی در جامعه ای از روحیه ی برادری را حس می کند.

من از آغاز رمضان روزه گرفته ام و پنج بار در روز نماز می خوانم. با همسرم صبور هستم و یاد گرفته ام که در برابر دیگران مهربان تر و محترمانه تر رفتار کنم. این زوج میگویند که دوست دارند در آینده نزدیک به مکه بروند.این وظیفه ای شرعی است که هر مومن توانا باید حداقل یک بار در عمرش به عهده بگیرد.

خانم پرایسو میگوید: ما هر دو در اسلام آرامش را پیدا کردیم و این یکی از بهترین تصمیماتی است که تا کنون گرفته ایم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار