تاریخ انتشار :

زینب ایمی هاچکینز رهیافته انگلیسی:

اسلام یک دین جهانی است که مردم همه ی کشورها را در بر می گیرد

در حقیقت  ، من معتقدم ساختار خانواده در مسیحیت و اسلام بسیار شبیه است . مردم معمولا با سکولار غربی دچار اشتباه میشوند

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  مصاحبه ی اختصاصی از سایت رهیافته  ، زینب ایمی هاچکینز ، گفتگو از بنت الهدی مفخمی ترجمه از انگلیسی مینو پورسعید

-لطفا اول از همه در مورد خودتان به ما بگویید . (نام / کشور/ شغل / رشته تحصیلی / مدرک تحصیلی / وضعیت زندگی / جایی که بزرگ شدید و هر چیز جالبی در مورد سوابق زندگی خودتان )

نام من زینب امی هاچکینز است . بیست و سه ساله و اهل انگلستان هستم . تهیه کنندگی تلویزیون را به عنوان حرفه انتخاب کرده ومدرک ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق دارم. من در یک خانواده ی انگلیسی ایرلندی در شهرستان تشریفاتی میدلنز غربی متولد شده و پرورش یاقته ام .

 

 

-چند خواهر و برادر دارید و جایگاهتان در خانواده چگونه است ؟ ( موضع دیگر اعضای خانواده نسبت به شما چگونه است ؟)

خانواده ی من بسیار کوچک و کم جمعیت است . من یک خواهر ناتنی بزرگتر دارم . با والدینم رابطه ی بسیار نزدیک و صمیمانه دارم . اما متاسفانه با سایر اعضای خانواده ام آنقدر صمیمی نیستم .  تنش ها و اختلافات بین ما بعد از تشرفم به دین اسلام بیشتر شد .

 

-لطفا در مورد آیین قبلی خودتان قبل از روی آوردن به اسلام برای ما صحبت کنید

من یک مسیحی بودم اما خانواده ام آیین های مسیحیت را عملی نمیکردند. من در مدرسه مسیحیت را آموختم.و به شیفته ی پیامبران شریف (ع) و همچنین بانو مریم مقدس (ع) شدم

 

 

-دین قبلی شما چه تفاوت هایی با اسلام داشت ؟

اصول اخلاقی در اسلام و مسیحیت بسیار شبیه اند اما کارهای عملی کاملا متفاوت هستند . به من به عنوان یک مسیحی پروتستان  آموخته شده بود که عیسی ( ع ) به خاطر گناهان من در گذشته است و من بواسطه ی باور و اعتقادم و نه بواسطه ی اعمالم وارد بهشت خواهم شد . اسلام از سوی دیگر بر اهمیت اعمال تاکید میکند و هدفش از این تاکید فقط به دست آوردن بهشت نیست بلکه به رسیدن به آرامش و صفا  در قلب انسان از طریق نزدیکی به خداوند اشاره میکند . مفهوم خدا نیز کاملا متفاوت است : در مسیحیت خدا یک تثلیث است و برای نجات بشریت جسمانی شده . اما در اسلام ما معتقدیم خدا یکی است بدون مقایسه با هیچ موجود دیگر و بسیار بالاتر از آنچه انسان میتواند به او نسبت دهد .

 

-چگونه با اسلام آشنا شدید ؟ چه چیزی شما رو به طور خاص مجذوب اسلام کرده است ؟

زمانی که هجده ساله شدم با فردی نامزد کردم که سنی بود . او اهل مصر بود و من فرصت سفر به مصر را به همراه او داشتم و این اولین تجربه ی حضور من در یک کشور مسلمان بود. . این تجربه ای کاملا جدید و ناب بود .همه چیز درباره ی اسلام نظر مرا به خود جلب کرد . در ابتدا میخواستم مطالعه کنم تا باور نامزدم و خانواده اش را درک کنم . اما از زمانی که مطالعه کردم به سرعت شیفته ی اسلام شدم و این عشق آنقدر عمیق بود که  اجازه نداد میل درونم را به ملحق شدن به اسلام نادیده بگیرم .

 

-چگونه اسلام آوردید ؟ (لطفا در مورد آخرین لحظه قبل اسلام آوردنتان بنویسید )

من شهادتین را در تاریخ سوم فوریه ۲۰۱۶ در مسجد محلی لستر گفتم ( خدا رو شکر ) . من از کلیه ی مساجد اطرافم از طریق ایمیل درخواست کمک کردم. و خوشبختانه این مسجد خاص بسیاز مناسب بود و مسئولان آن مهمان نواز بودند و من با شیخ و دو خواهری که مرتبا در جلسات آنجا شرکت میکردند ملاقات کردم . این تجربه ، روشنگر ، تکان دهنده و بسیار موثر برای در آغوش گرفتن اسلام بود. این خالص ترین و قدرتمند ترین احساسی است که در یک فرد جاری میشود .

-سفر شما به اسلام از چه زمانی آغاز شد  ؟

درست است که اولین آشنایی من با اسلام در مصر اتفاق افتاد ولی سفر حقیقی من به اسلام در بیست و یک سالگی آغاز شد . رابطه ی من با نامزدم بهم خورد . او در طول ارتباط سه ساله مان به شدت مرا مورد آزار و اذیت قرار داد . حدود یکسال طول کشید تا من به بهبودی کامل برسم .من به نیت گرویدن به اسلام  ، شروع به مطالعه کردم .این زمانی است که من اهل بیت (ع) و اسلام ناب را پیدا کردم. بلافاصله متوجه تفاوت هایی که اهل بیت در اسلام بوجود آوردند شدم . بعد از آشنایی با اهل بیت از شیوه ی عمل کسانی که طبق اهل بیت پیش نمیرفتند عصبانی میشدم .

 

-آیا تابحال در مورد شهادتین گفتن خودتون ( اسلام آوردنتان ) دچار شک و تردید شدید ؟

شکر خدا که با اطمینان میتوانم بگویم که هیچ وقت  دچار شک و تردید درباره ی اسلام آوردنم نشدم. به محض اینکه اهل بیت را پیدا کردم ، دریافتم که سرنوشت و مسیر من همین است .

 

-وقتی برای آخرت (جهان دیگر ) کار میکنید چه احساسی دارید ؟

کار برای آخرت کار آسانی نیست . زیرا در اکثر مواقع نتایج چنین کارهایی را در این دنیا نمیتوانید ببینید . بنابراین شما باید نیرومند باشید و وعده های خداوند را یادآوری کنید . ما برای این دنیای تاریک و پر از شرارت خلق نشده ایم . ما برای چیزی به مراتب بزرگتر از آنچه درک میکنیم ساخته شده ایم . و انجام این کارها  با باور به نزدیک شدن بخدا و چشیدن این شیرینی آسان تر میشود

 

-آیا هنگام پذیرفتن اسلام با اعضای خانواده خود مشکلی داشتید ؟ چگونه با مشکلات مواجه شدید و تنش هارا کنترل کردید ؟

متاسفانه تحولم باعث ایجاد مشکلاتی در خانواده ی من شده است . و اکنون من فقط با پدر و مادرم در ارتباط هستم . درک والدینم بسیاربالاست و حامی من هستند . در ابتدا دچار تعارض در مورد برخی مسائل با پدر و مادرم شدم اما بوسیله ی ارتباط موثر بر تمام این مسائل فائق آمدیم. من به آنها اجازه داده ام که از من سوالاتی بپرسند و برای پاسخ به آنها وقت میگیرم . من در مورد آنچه میخوانم به آنها میگویم و ویدئو هایی در یوتیوب به آنها نشان میدهم تا آنها را در یافتن چرایی این انتخابم یاری دهم.

 

-آیا آنها سعی کردند شما را متقاعد کنند که از اسلام برگردید ؟

بستگان دورتر قبل از آنکه از من روی برگردانند بله ولی خداروشکر پدر و مادرم هیچ وقت اینکار را نکردند.

 

-آیا اطرافیان شما بعد از اسلام آوردنتان ارتباطشان را باشما قطع کردند ؟

بله . من بیشتر افراد خانواده  بسیاری از دوستان مسیحی ام را از دست دادم .

 

-واکنش اعضای خانواده هنگام انجام اعمال اسلامی یا اقامه نمازهایتان چه بود ؟

کمی طول کشید تا عادت کنند. مسئله ی اصلی والدینم رعایت کرددن حجاب بود که با گذشت زمان و طی ارتباط موثرخدا رو شکر قبول کردند. نخوردن گوشت خوک ، امتناع از نوشنیدن الکل و حجابم برای آنها عجیب بود . اما خدا را شکر .  من نمیتوانم شکایتی کنم زیرا تازه مسلمانانی وجود دارند که سختی هایی بسیار بیشتر از من تحمل میکنند

 

-وقتی برای اولین بار نماز میخواندید چه احساسی داشتید ؟ آیا پنج بار در روز نماز خواندن برای شما سخت نبود ؟

من بسیار آهسته آهسته نماز میخواندم تا برایم راحت تر شود. عبادت را با روزی یکبار نماز خواندن به زبان انگلیسی آغاز کردم . بعد از آن به زبان عربی آموختم و  آرام آرام به خواندن نماز روزی پنج مرتبه مشغول شدم . اولین نمازم را عصر اقامه کردم.  زمانی که شروع به خواندن کردم بسیار گریستم .واقعا احساس خاص و ویژه ای بود . به ویژه حضور در سجود لحظه ای تکان دهنده و فروتنانه بود . صورت شما روی زمین است اما در آن لحظه از قبل به بهشت نزدیک تر هستید .

 

-چه زمانی و چگونه اسلام آوردنتان را به اعلام کردید ؟

قبل از گفتن تشهد خانواده ام از نیتم برای گرویدن به اسلام آگاه بودند. بعد از آن شروع به خبر دادن به دوستانم کردم .

 

-آیا فکر میکردی که اسلام دینی مختص اعراب است ؟ ( قبل از اسلام آوردن )

راستش بله .من قبلا اینطور فکر میکردم . اما واقعیت این است که اسلام یک دین جهانی است که همه ی ملل را در بر میگیرد . اسلام دینی نیست که در آن برتری نژادی یا قومیتی وجود داشته باشد . همانطور که پیامبر عزیز(ص) گفت : یک عرب از غیر عرب برتر نیست و یک فرد سفید بر شخص سیاه هیچ برتری ندارد و برعکس . تنها راه برتری یک فرد هشیاری و توجه به خداوند است .

 

-گسترش اسلام در کشور خود را چگونه میبینید ؟

چیزی که به شدت به آن اعتقاد دارم این است که جوامع چند فرهنگی در این امر بسیار مفیدند و بستر مناسبی برای عمل به ایمان و احکام اسلامی  را برای ما فراهم میکنند . با این حال ، ظهور وهابیت و سلفیسم واقعا مرا نگران کرده است . کتاب هایی مانند کتاب های تفکرات ابن تمیه و ابن قییم رایج شده اند که خشونت و تعصب را ترویج میدهند و در تضاد کامل با اسلام ناب پیامبر و خانواده ی اوست . من معتقدم چنین کتاب هایی باید در این کشور ممنوع شوند. و اقدامات و تمهیدات سختگیرانه تری در مراکز وهابی برای محافظت از شیعیان و همینطور غیر مسلمانان  انجام شود

 

-بسیاری از مردم فکر میکنند که امروزه ادیان عامل بروز مشکلات در جهان هستند . آیا شما همچنین  باوری دارید ؟

شاید دلیل این باور سو استفاده ی مردم از دین میباشد . اگر ما به خود تعلیم میدادیم و آموزه های ایمانی و باورهای دینی خود را به کار میبستیم با مسائلی که امروزه روبه رو هستیم هرگز مواجه نمیشدیم . پیامبر اکرم (ص ) به ما فرمودند که محکم به قرآن و اهل بیت چنگ بزنید ( متصل شوید واز آنها  پیروی کنید ). حتی ما شیعیان کاملا به این اصول عمل نکرده ایم .

 

-آیا در دین خود قبل از اسلام ( مسیحیت ) چیز غیر منطقی یافتید ؟ ( در مورد اسلام چطور ؟ )

فهم تثلیث برای من از همه چیز دشوار تر بود . من همیشه عیسی ( ع ) را به عنوان پیامبر و نه به عنوان خدا میدیدم . علاوه بر این ، کاتولیک ها و مسیحیان ارتدکس از حضرت مریم (ع) به عنوان ” تئوتوکوس”  ( به عنوان مادر خدا ترجمه میشود ) یاد میکنند. اگر چه این عقیده بین پروتستان ها رایج نیست ، اما مرا آزار میداد. خدا چگونه میتواند مادر داشته باشد ؟ مطمئنا اگر او یک مادر داشته باشد باید خدایی بزرگتر از او باشد .

 

-آیا از رسانه هایی مانند یوتیوب ، فیسبوک و غیره برای آشنایی بیشتر با اسلام استفاده کردید ؟

بله . بویژه یوتیوب . برای گوش دادن به سخنرانی ها از آن بهره میبردم. از آنزمان تا به امروز من بطور روزانه از یوتیوب برای وسعت بخشیدن به دانش وآگاهی اسلامی ام استفاده میکنم .

 

-چگونه خود را با اصول اخلاقی اسلامی تطبیق دادید ؟ ( باتوجه به اینکه برای شما تازگی داشتند )

خیلی آهسته چیزها را فراگرفتم .من عجله نداشتم که یکشبه به کمال برسم . بهترین توصیه ای که میتوانم به یک تازه مسلمان کنم این است که آهسته دین را فرابگیرد و برایش از صمیم قلب دعا میکنم تا خدا در این راه او را یاری دهد شما باید اعتقاد داشته باشید که خداوند به شما کمک میکند زیرا او یاور مومنان است

 

-تاثیر خواندن قرآن کریم روی شما چگونه بود ؟ چگونه قرآن کریم روی شما موثر بود ؟

در ابتدا ، قرآن بنظرم گیج کننده می آمد. از نظر اینکه ترتیب زمانی نداشت شبیه کتاب های دیگر نبود و ساختار آن در بعضی موارد برایم عجیب بود . حتی الان که آن را میخوانم سوالاتی در ذهنم ایجاد میشوند . اما من صادقانه میتوانم بگویم که اگر وقت بگذاریم از پس فهم قرآن بر می آییم . یادگیری خواندن قرآن به زبان عربی بسیار میخکوب کننده و جذاب است . به ناگاه تمام واژه هایی که در زبان انگلیسی قدرتمند بودند  چیزی در قلب شما پدید می آورند که اصلا انتظارش را نداشته اید .

 

-زیباترین آیه در قرآن کریم کدام است ؟ ( نظر خود را بیان کنید )

در حال حاضر میتوانم بگویم این آیه را بسیار دوست دارم  :

 ” پاداش خدا به آنها باغهایی خواهد بود که در آنها رودخانه جاری است و در آن جاودانه می مانند. خداوند از آنها راضی و خوشنود است و آنها نیز از خداوند راضی و خوشنودند . این پاداش کسی است که تقوای الهی را پیشه کند. “

من عاشق این آیه هستم زیرا یادآور شادکامی و سعادت بهشتی است و زیبایی رابطه ی خدا و انسان را به تصویر میکشد . اگر به او اعتماد کنیم در پایان به سعادت و شادکامی خواهیم رسید .

 

-چرا بیشتر رسانه ها به اسلام حمله میکنند ؟ چرا بیشتر رسانه ها مخالف اسلام هستند ؟

گاهی اوقات رسانه ها به عنوان یک پایگاه و نهاد با حمله به گروه خاصی از مردم پیشرفت میکنند . به عنوان مثال در دهه ی ۱۹۸۰ در انگلستان اگر شما ایرلندی بودید و در انگلستان زندگی میکردید ، مردم بخاطر پوشش های خبری بمب گذاری و گزارش های ضد ایرلندی به شما بی لطفی میکردند . امروزه به دلیل اقذامات گروه کوچکی از افراد گمراه ، رسانه ها بصورت افراطی باعث برانگیختن احساسات مردم هستند و مبالغه میکنند و این تصویر را از مسلمانان نمایش میدهند . اما متاسفانه رسانه ها هم کاملا مقصر نیستند . حتی بعضی از شیعیان نیز مورد سرزنش هستند زیرا ما گمراه شدیم و به قرآن و اهل بیت (ع) پشت کردیم . درنتیجه مورد تحقیر و توهین قرار گرفتیم. ماباید بایستیم و از دین خود دفاع کنیم . و از روش های مختلف از دینمان دفاع کنیم .دقیقا مانند پیشوایان ما امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) که از دین خود در خطبه هایشان در کوفه و دمشق دفاع کردند .

 

-نظر شما در مورد حجاب چیست ؟ آیا رعایت حجاب تاثیر منفی بر زندگی شخصی شما گذاشته است ؟ فکر میکنید حجاب فقط مختص بانوان باشد ؟

اگر به مفهوم حجاب فقط به عنوان روسری ( پوشش سر ) نگاه کنیم از مفهوم آن کاسته ایم . حجاب افتخار و عزت درونی و بیرونی زن و مرد است . متاسفانه هنوز حجاب بصورت یک مسئله برای زنان نگاه میشود . چیزی که زیاد در جامعه دیده ام مردمی بودند که پشت سر بانوان به دلیل کاستی در رعایت حجاب بدگویی میکردند درصورتیکه برادران بیشماری هستند که نگاه خود را کنترل نکرده و “حیا و پاکدامنی  ” را در کارها و پوشش خود رعایت نمیکنند . این مایه ی شرم است . امام حسین در روز عاشورا برای حجاب در گذشت . زمانی که از پوشیدن پیراهن بسیار چسبان امتناع کرد در صورتیکه مرد بود . پس دیگر چه بهانه ای داریم ؟

اما در مورد من ، من شیفته ی حجاب هستم و آن را مایه ی غرور وافتخار میدانم . این لباس پوشش همیشگی من است تا عشق و ارادت خود را به بانوان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زینب (ع) کنم . این حجاب ظلم و ستم نیست . به این دلیل نیست که من از بدنم شرم داشته باشم یا به دلیل احساس حقارت یا ضعف نسبت به مردان نیست . این حجاب جایگاه و منزلت من در پیش چشم خداوند است . او بانوان را بسیار دوست میدارد.و از درد ها و ستیز هایی که  به زنان در دنیای بد حجابی و مردسالاری وارد میشود،  آگاه است . از این رو به ما حجاب اهل بیت را هدیه داده است تا به ما یادآوری کند چقدر برای او گرانبها هستیم و به ما در دنیا و آخرت پاداش افزون میدهد.

 

-آیا حجاب فعالیت های عادی و روتین زندگی شما را محدود کرده است ؟

خدا را شکر من هرروز جلباب و چادرم  را میپوشم و برایم  هیچ محدودیتی ایجاد نمیکند . من به سرکار میروم به خرید میروم تعطیلاتم را به تفریح میپردازم اما مانع از انجام کاری نمیشود . اتفاقا حجاب را  مانع انجام کارهای حقیر و پست میدانم . حجاب به فرد اجازه ی انجام کارهایی که از منزلتش بکاهد ، نمیدهد.

 

-حق زن در اسلام را در مقایسه با آنچه در غرب تبلیغ میشود چگونه میابید ؟

اسلام دینی است که به شدت دغدغه ی رفاه زنان را دارد. هیچ دین یا ایدئولوژی در این جهان وجود ندارد که به بانوان به اندازه ی اسلام شیعه احترام بگذارد . بیاییم به این نمونه های شگفت انگیز توجه کنیم  : ما از تاریخ نقل میکنیم : حضرت مریم (س )  ، بانو آسیه (س ) ، حضرت خدیجه ( س ) ، حضرت فاطمه زهرا (س) ، زینب (س)  ، ام سلمه ( س) ، ام کلثوم (س) ، رقیه (س) ، ام البنین (س)  …. ایمان هیچ زنی به اندازه ی این زنان پویا ، چالاک و پر طروات و عمیق و قوی نیست . رسانه های غربی تلاش زیادی برای سیاه نشان دادن حقوق زنان در اسلام کرده اند. و متاسفانه به دلیل جهل و خود خواهی بعضی مسلمانان جای تعجب ندارد کخ بسیاری از مردم معتقدند که زنان در اسلام مظلوم واقع شده اند . اگر مردان ما از ائمه اطهار پیروی میکردند  و آنها را الگوی خویش قرار میداند، و زنان از حقوقی که شایسته آن بودند آگاه و برخوردار میشدند ،  ما دیگر شاهد قتل های ناموسی ، خشونت های خانگی وسایر اذیت و آزار ها  نمیبودیم . در حقیقت قلب من از گمراهی امت میشکند .

 

-چگونه میتوانید نهاد خانواده را بر اساس اسلام و مسیحیت مورد تحلیل و بررسی قرار دهید ؟

راستش من معتقدم که ساختار خانواده در مسیحیت و اسلام بسیار شبیه به یکدیگرند . مردم غالبا ارزش های سکولار غربی را با مسیحیت اشتباه میگیرند . اما واقعیت این است که مسیحیت نیز به اندازه ی اسلام بر ارزش خانواده تاکید میکند .

 

-به عنوان یک تازه مسلمان به عقیده شما چه راهی برای دعوت غیر مسلمانان به اسلام موثر تر است ؟

روش زندگی و رفتار ما مهم ترین عامل دعوت مردم به مکتب اهل بیت (ع) است . الگوگیری از اهل بیت و زندگی و رفتار به سبک آنان باید هدف ما باشد . زنیت آنها باشید نه مایه ی ننگ و شرم برای آنها . ما باید مهربان و گشاده رو باشیم .برای اینکه من دیده ام بسیاری از مردم  بعد  سوال پرسیدن از ما عذرخواهی میکردند ( زیرا فکر میکردند با پرسیدن چنین سوالاتی به ماتوهین میکنند ) . من لبخند میزدم و پاسخ میدادم  ” نه ما دوست داریم شما از ما سوال بپرسید. صحبت کردن از عقیده و باورمان برای شما باعث افتخار است .

 

-از نظر شما رفتار مسلمانان چگونه است ؟

 رفتار مسلمانان بسیار مختلف و آمیخته است. متاسفانه از زمان اسلام آوردنم تا به امروز چیز های زیادی در مسلمانان دیده ام که باعث رنجش خاطر در من شده . این باعث رنجش من میشود که مردم چگونه میتوانند در مجلس امام حسین (ع) گریه کنند و بعد از ترک حسینیه به مردم دیگر ظلم کنند ؟ گویا گریه کردن برای اهل بیت (ع) برای بسیاری از مردم فقط یک سنت و آیین است . به عنوان یک زن یکی از بزرگترین مشکلاتم در مواجه با آقایان این بوده که بسیاری از آنان مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و سعی به ترغیب و اصرار به ازدواج با من ( به بهانه ی هدایت )  داشتند. . خوشبختانه خدا از من محافظت کرده است . اما این وحشتناک است که افرادی وجود دارند که از تازه مسمانان که بسیار آسیب پذیر هستند این چنین بهره میگیرند و آنها را مورد سواستفاده قرار میدهند.

 

-برنامه های تلویزیون در کشور شما چگونه است ؟ آیا مناسب خانواده است ؟

شکر خدا ما در انگلستان چند کانال اسلامی شگفت انگیز داریم که میتوانیم بجای دیدن کانال های اصلی ، از آنها استفاده کنیم .

 

-چگونه مسلمانان غذای حلال خود را تامین میکنند ؟ آیا یک فروشگاه اصلی برای مواد غذایی حلال وجود دارد ؟ اسمش چیست ؟

بسته به جایی که زندگی میکنیم ، تامین غذای حلال بسیار آسان است . من در لندن زندگی میکنم و به تنهایی در خیابان محل سکونت من مغازه های زیادی هستند که شکر خدا محصولات حلال میفروشند. اگر چه برای مسلمانانی که در خارج از شهر زندگی میکنند وضعیت دشوارتر است . زیرا زمانیکه من به حومه شهر رفته بودم ،هیچ مغازه ی حلالی در آنجا یافت نمیشد .

 

-اگر بخواهید در مورد زیبایی های اسلام ، صلح و آرامشی که در این دین پیدا کرده اید ، چند کلمه بگویید ، چه می گویید ؟

بسیاری از مردم این تصور را دارند که وقتی کسی اسلام بیاورد ، پس از آن اوقاتش با خوشحالی و شادی سپری میشود . با این وجود ، این فقط آغاز مبارزه است : مبارزه با خود ، با دوستان ،خانواده و جامعه است . در بعضی مواقع برایم بسیار سخت بوده .با این حال ، زمانی که نام مقدس امام حسین (ع) را میشنوم ، آتش در قلب من شعله ور میشود . زیبایی اسلام این است که هر چقدر احساس تنهایی و انزوا کنید ، اهل بیت ( ع) شما را مانند یک سپر در برمیگیرند . شما میتوانید همه چیز را در جهان از دست بدهید ولی آنان هیچ گاه شما را رها نخواهند کرد .

 

-نقش امامان در زندگی شما چیست ؟

امامان برای من چیزهایی بیشتر از یک مدل یا نقش هستند . آنها خانواده ی من هستند . آنها کاملا مرا درک میکنند و احساس میکنم همواره در کنار آنها هستم . آنها پناهگاه و امید من هستند .

 

-فکر میکنید برای ظهور امام زمان (ع) چه باید کرد ؟

همه ی ما باید در این دین خود را تعلیم و آموزش دهیم . زیرا جهالت بزرگترین دشمن امام زمان (ع) است . هر چه بیشتر به تربیت و آموزش خویش بپردازیم ، مسلمانان بهتری میشویم . و اینگونه خود را در مقابل ریاکاری و گناه مجهز میکنیم .

 

-نظر شما در مورد اهل بیت چیست ؟ کدامشان را بیشتر دوست دارید ؟

من آنها را بیشتر از خود زندگی دوست دارم . من همه ی آنها را دوست دارم اما اگر مجبور شدم یکی را انتخاب کنم ، انتخاب من بانو فاطمه ی زهرا (س) است . او کامل ترین زنان است و مانند هر مادری به یاری فرزندانش می شتابد . من به این بانوی بزرگوار مدیونم .

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    سلام
    امکان ارتباط با رهیافتگان وجود دارد البته ارتباط تبلیغی و علمی منظور است میخواستم در این حوزه وارد شوم

  2. ناشناس گفت:

    ایمیل افراد را چگونه میتوان به دست اورد

آخرین اخبار