تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

قیمت چانگان Cs35 چقدر است؟

چانگان موتورز در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد و رفته رفته بر قدرت این کمپانی شرقی افزوده شد تا جایی که رتبه چهارم بزرگترین شرکت خودروسازی چین را بدست آورد

چانگان موتورز در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد و رفته رفته بر قدرت این کمپانی شرقی افزوده شد تا جایی که رتبه چهارم بزرگترین شرکت خودروسازی چین را بدست آورد. در سال ۲۰۱۱ چانگان موتورز اولین خودروی شاسی بلند خود را که در قالب طرحی مفهومی بود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. این خودرو changan SUV نام گرفت و در سال ۲۰۱۲ نسخه تجاری آن در نمایشگاه پکن به معرض نمایش گذاشته شد و همان سال در بازارهای چین با نام چانگان CS35 عرضه شد.

چانگان Cs35 هنگام عرضه به بازار ایران با مشکلاتی روبرو شد؛ چراکه کشورمان هنگام عرضه  این خودرو در سال ۹۳ با مشکلاتی از قبیل کمبود قطعات، قیمت بالا و تأخیر در تحویل ماشین دست‌وپنجه نرم می‌کرد و این خود اثرات منفی در جلب‌توجه‌ خریداران به چانگان Cs35 داشت؛ اما درنهایت در پاییز ۹۵ ورق برای این کراس اوور چینی برگشت و با تلاش و همت شرکت سایپا قیمت‌ها برای این خودرو چینی شکسته شد و توجه خریداران بیشتری به سمت چانگان Cs35 جلب شد، این خودرو در دو تیپ اتومات و دستی به بازار عرضه شد، لازم به ذکر است که شرکت چینی تولیدکننده چانگان Cs35 اتومات در میان خودروسازان چینی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و در سال‌های اخیر خودروهای مختلفی را به بازار عرضه کرده است. در ادامه این متن قصد داریم تا مشخصات این خودرو را زیر ذره‌بین ببریم، تا ببینیم که آیا قیمت چانگان Cs35 اتومات نسبت به ویژگی‌هایش قابل‌قبول واقع می‌شود یا خیر.

 

بررسی فنی چانگان CS35

مشخصات فنی یک خودرو می‌تواند تأثیر ژرفی در تصمیم خریدارها بگذارد، از همین حیث باید گفت که موتور چانگان Cs35 خودکار پیشرانه ۴ سیلندری با حجم۱٫۶ لیتری است که با حداکثر قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن  متری می‌تواند در ۱۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ برسد. اوج سرعت چانگان Cs35 اتومات با گیربکس ۴ دنده اتومات  نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به قیمت چانگان Cs35 اتومات می‌توان گفت که قدرت موتورش خیلی راضی‌کننده نیست و به یکی از نقاط ضعف این ماشین تبدیل‌شده است؛ چون در مقایسه با رقبایش از بازی عقب‌مانده و نتواسته نظرات مثبتی را به خود جلب کند. مصرف سوخت ترکیبی چانگان Cs35 اتومات در هر صد کیلومتر برابر با ۷٫۲ لیتر است که در نوع خود بد به نظر نمی‌رسد.

 

بررسی امکانات رفاهی CS35

قیمت چانگان Cs35 اتومات می‌تواند باعث ایجاد این تفکر شود که احتمالاً  علت قیمت نسبتاً متوسط چانگان Cs35 اتومات در قسمت امکانات رفاهی‌اش نهفته است. این تفکر نسبت به خودرویی چینی که تلاش خودروسازانش را نشان می‌دهد و با توجه به اینکه تجربه ثابت کرده که امکانات رفاهی ماشین‌های چینی قابل‌قبول هستند، دور از ذهن نیست.

اگر نگاهی به لیست امکانات رفاهی چانگان Cs35 اتومات بی اندازیم می‌بینیم که سیستم روشنایی چانگان Cs35 اتومات متشکل از دی لایت، اتولایت، چراغ مه شکن در جلو و عقب و چراغ جلو هالوژنی و علاوه بر این صندلی راننده  دارای قابلیت تنظیم ۶ حالت و صندلی سرنشین جلو در ۴ حالت مختلف قابل تنظیم شدن است. ویژگی که وجه تمایز امکانات رفاهی چانگان Cs35 اتومات با سایر خودروهای هم‌ردیفش شده وجود خروجی ۱۲ ولت است.

آینه‌های جانبی نیز به‌صورت برقی قابل تنظیم هستند که در کنار وجود سانروف راحتی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورند. در آخر هم باید گفت برای علاقه‌مندان به موسیقی در چانگان Cs35 اتومات سیستم صوتی ۶ اسپیکر همراه مانیتوری ۸ اینچی لمسی تعبیه‌شده تا سرنشینان بتوانند لذت شنیدن موسیقی را حس کنند.

بررسی ایمنی

اگرچه مشخصات فنی این خودرو ممکن است شمارا دو دل کند؛ اما در قسمت امنیت چانگان Cs35 اتومات کمی داستان عوض می‌شود. اضافه بر طراحی و تعبیه ایربگ راننده و ایربگ سرنشین جلو، در قسمت جانبی جلو خودرو ایربگ دیگری وجود دارد و مجموعاً چانگان Cs35 اتومات۴ ایربگ دارد. برای کمک به راننده سیستم توزیع نیرو ترمز به همراه ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و کروز کنترل در ماشین قرار دارند تا راننده بهتر بتواند ماشین را کنترل کند. امکانات ایمنی خودرو، قیمت چانگان Cs35 اتومات کمی قابل‌قبول‌تر جلوه می‌دهد و می‌شود از مشخصات فنی آن چشم‌پوشی کرد.

 

مزایا و معایب چانگان CS35 به صورت خلاصه

اگر بخواهیم اول‌ازهمه نکات مثبت چانگان Cs35 اتومات را بررسی کنیم؛ باید گفت که این خودرو ازنظر سیستم تعلیق کارآمد بوده و دارای کیفیت مناسبی است. در کابین چانگان Cs35 اتومات فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد و صندوقش نیز می‌تواند پاسخگو وسایل یک خانواده ۵ نفری باشد تا بتوانند آسایش را در کنار راحتی تجربه کنند. قیمت چانگان Cs35 اتومات با توجه به ویژگی‌ها و امکانات فنی و ایمنی‌اش مناسب به نظر می‌رسد.

همان‌طور که گفته شد جعبه‌دنده و موتور چانگان Cs35 اتومات راضی‌کننده نمی‌باشند؛ البته این موضوع می‌تواند وابسته به این باشد که ماشین قبلی شما چگونه بوده، به‌طور مثال اگر قیمت چانگان Cs35 اتومات و جک S3  را بررسی کنیم، جک اس ۳ با توجه به امکاناتش از چانگان Cs35 اتوماتیک پیشی می‌گیرد؛ اما اگر تا الان از خودروهای سواری استفاده کرده باشید؛ چانگان Cs35 اتومات می‌تواند دل شمارا به دست بیاورد و شمارا راضی کند.

 

نظرات کارشناسان و دیدگاه کاربران

با توجه به دیدگاه‌های کارشناسی؛ ارزش خرید نسبت به قیمت چانگان Cs35 اتومات ۵۵  درصد برآورد شده؛ این موضوع بیشتر به علت تکنولوژی قدیمی به‌کاررفته در جعبه‌دنده و امکانات کم آن است. قیمت چانگان Cs35 اتومات نیز نشان می‌دهد که تلاش خودروسازان در حفظ امنیت و جان شما متناسب بوده و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

 

از دیدگاه کاربران نیز عدم وجود هماهنگی بین گیربکس در سربالایی در خودرو چانگان Cs35 اتومات دردسرساز است و شتاب صفرتا صد این خودرو نیز نمی‌تواند به تمام نیازهای خریداران پاسخ بدهد؛ اما موضوعی که وجود دارد اگر بخواهید با بودجه‌ای برابر باقیمت چانگان Cs35 اتومات دنبال خودرویی دیگر بروید باید در نظر داشته باشید که در بازار دست‌دوم ممکن است خودروی دل خواهتان به‌راحتی پیدا نشود، ولی در رقبای فرانسوی می‌توانید خودرویی با آپشن های کمتر و مشخصات فنی بهتر را انتخاب کنید.

 

قیمت چانگان Cs35 اتومات در بازار ایران چیزی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان است. این قیمت در قیاس با سال ۹۳ که عرضه اولیه این خودرو اتفاق افتاد خیلی مناسب و معقول‌تر به نظر می‌آید. به همین علت قیمت چانگان Cs35 اتومات را می‌توان برای خریدارانی که انتظار خیلی بالایی از موتور ماشین ندارند، متناسب تلقی کرد. همچنین باید گفت مطمئنا افرادی که تجربه سفر با شاسی‌بلند در مسیرهای صعب‌العبور را داشته‌اند و عاشقان سفر و آفرود هستند؛ چانگان Cs35 اتومات موردپسند آن‌ها واقع نخواهد شد، اما در سفرهای درون و برون‌شهری که مسیرهایشان کوهستانی نیستند با خودرو چانگان Cs35 اتومات می‌توانید تجربه خوبی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار