تاریخ انتشار :

سریلانکا

انتشار کتاب با عنوان هارمونی مذهبی در سریلانکا

رئیس کنگره اسلامی سریلانکا کتابی در مورد هارمونی میان مذهبی در این کشور منتشر کرده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از « menafn»،«رئوف حکیم»،رئیس کنگره اسلامی سریلانکا کتابی در مورد هارمونی میان مذهبی در این کشور منتشر کرده است.

چاپ این کتاب ۲۶۶ صفحه ای با عنوان «ما با هم هستیم نه جدا از هم» تلاشی برای ایجاد پل ارتباطی میان جوامع مسلمان و بودایی در سریلانکا است.

حکیم مسلمانان را جامعه ای توصیف می کند که خواستار صلح هستند و قائل بر این است که برای برقراری صلح در سریلانکا باید اختلافات و غرض ورزی ها کنار گذاشته شوند.

او هرگونه افراط گرایی را در جامعه محکوم کرده و از هر دو جامعه مسلمان و بودایی می خواهد تا خود را در کنار هم بدانند نه جدا از هم.

رئیس کنگره اسلامی سریلانکا در این کتاب می گوید که سریلانکایی ها از هر قوم و مذهبی که هستند باید اختلافات فرهنگی را در میان خود نه به عنوان تهدید  بلکه به عنوان نشانه ای برای یک جامعه متنوع و دارای دموکراسی بدانند.

باوجود اینکه مسلمانان در سریلانکا در عرصه فرهنگی و سیاسی فعال هستند اما گروه های تندروی بودایی، مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و به اقدامات تحریک آمیزی ضد آنها مشابه بودایی های میانمار دست می زنند.

چندی پیش اظهارات راهب ارشد بودایی ها در سریلانکا برای سنگسار کردن مسلمانان،جامعه اسلامی در این کشور را بسیار خشمگین و نگران کرده بود.

حالا حکیم با انتشار این کتاب قصد دارد کاری برای برقراری هارمونی میان مذهبی در سریلانکا که چندین دهه است از این کشور رخت بربسته است ،انجام دهد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار