تاریخ انتشار :

دایموند پائول

شکایت زن تازه مسلمان از مک دونالد به خاطر تبعیض مذهبی

یک بانوی ۲۸ ساله که از سال ۲۰۱۶ در استخدام مک دونالد بوده می گوید پس از آنکه به دین اسلام گرویده است، رفتارها با وی عوض شده و مورد تبعیض قرار گرفته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از  wtop، یک زن مسلمان که برای یکی از شعبه‌های مک دونالد در ایالت مریلند آمریکا کار می‌کرده، در شکایت نامه‌ای اعلام کرد که پس از گرویدن به دین اسلام، مدیران و همکارانش در مک دونالد او را مورد مزاحمت  قرار داده و به خاطر دین جدید با تبعیض مذهبی شدیدی مواجه شده است.

دایموند پائول ۲۸ ساله از بالتیمور روز پنجشنبه با همکاری وکلای حقوقی «شورای روابط اسلامی آمریکایی» بزرگترین نهاد حقوق مدنی پشتیبان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا، از کارفرمای خود، مدیریت شعبه مک دونالد در لانام شکایت کرد.

این بانوی فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی مورگان در سال ۲۰۱۶ مسیحی بوده است. او آن زمان کار خود را در این شعبه آغاز کرده که دارای دو فروشگاه در بالتیمور و فرودگاه بین المللی تورگود مارشال واشنگتن است و در فوریه ۲۰۱۷ به دین اسلام گرویده و شروع به پوشیدن حجاب می‌کند.

یک مدیر به او گفته که حجاب را از سرش جدا کند و مدیر دیگر نیز به طعنه گفته که تو لازم نیست از خواب بیدار شوی تا منتظر جواب دعاهایت از جانب خدا باشی!

در شکایت نامه آمده است: برای نمازهای پنجگانه روزانه به اندازه یک زمان استراحت کوتاه به اندازه رفتن به دستشویی به من فرصت می‌دادند و مجبور بودم در یک کمد کثیف نماز اقامه کنم و سرانجام همان را هم طاقت نیاوردند و مانع نماز خواندن من می شدند. مدیر کل در نهایت درخواست من برای نماز خواندن را رد کرد و کنایه زد «خدا درک می‌کند!»

در شکایت نامه آمده است: به این ترتیب آن‌ها وی را مجبور کردند که میان شغل و عبادت یکی را انتخاب کند. پاول در آوریل سال ۲۰۱۸ از کارش استعفا داد و مدیریت را به نقض قانون استخدام متهم نمود.

 

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار