تاریخ انتشار :

اسلام آوردن جوان آمریکایی

تأثیر سوره مبارکه فجر بر یک رهیافته

اسلام آوردن جوان آمریکایی او می گوید: “در ابتدا سوره ی فجر تنها به خاطر نغمه ی ترتیلش سوره ی مورد علاقه ی من شد من معنای آیات را نمی دانستم ولی شروع به خواندن و فهمیدن آن کردم.” و این مقدمه ای بود برای مسلمان شدن او

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)سوره فَجْر هشتاد و نهمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء سی‌ام قرآن جای دارد. فجر به معنای سپیده‌دم است که خداوند در آیه اول سوره به آن قسم می‌خورد و در تفسیرهای روایی مصداق آن امام مهدی(عج)، دوازدهمین امام شیعیان ذکر شده است.

سوره فجر به سرگذشت قوم عاد، قوم ثمود و فرعون و فساد و طغیان آنان اشاره می‌کند و می‌گوید انسان‌ها در معرض آزمایش الهی قرار دارند؛ اما عده‌ای به دلیل فراموشی نعمت‌های الهی در این آزمایش شکست می‌خورند.

سوره فجر به سوره امام حسین(علیه السلام) نیز شهرت دارد و در احادیث منظور از «نفس مطمئنه» در آیات پایانیِ آن، امام حسین(علیه السلام) معرفی شده است.

در روایات نقل شده هر کس آن را در شب‌های ده‌گانه تلاوت کند، خداوند او را می‌بخشد و اگر در بقیه روزها تلاوت کند، نوری در قیامت همراه او خواهد بود. سوره فجر از جمله سوره‌هایی است که بر ضریح کنونی امام حسین(علیه السلام) (نصب‌شده در سال ۱۳۹۱ش) حک شده است.

<

>

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار