تاریخ انتشار :

امریکا

انتخاب معلم مسلمان و محجبه به عنوان معلم نمونه سال در ایالت مینه سوتا

مدرس مسلمان کلاس چهارم، به عنوان «معلم نمونه سال ۲۰۲۰» در ایالت مینه‌سوتای آمریکا انتخاب شد. وی که یک مسلمان محجبه سومالیایی تبار می‌باشد، موفقیت خود را مدیون دانش آموزانش می‌داند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، یک معلم محجبه در ایالت مینه سوتا که اوایل سال  نامزد انتخاب بهترین معلم سال شده بود، هم اکنون به این مهم دست یافته است.

معلمان مسلمان با دستیابی به امتیازات ممتاز در دانش آموزان ضمن تضمین احترام و ایجاد علاقه در آن‌ها، به خاطر تلاش‌هایشان در سال‌های گذشته، بارها مورد تشویق و تکریم قرار گرفته‌اند.

در این میان در ایالت مینه سوتای آمریکا یک معلم مسلمان و محجبه سومالیایی تبار هم اکنون موفق شده نام  خود را در فهرست «معلمان نمونه سال» در مینه سوتا قرار دهد.

قورسو حسن معلم کلاس چهارم در دبستان اکو پارک در منطقه تحصیلی ۱۹۶ در مینه سوتا می‌باشد. حسن درباره این جایزه گفت: این جایزه خیلی مهم است و ارزش زیادی دارد.

حسن که ۸ سال معلم مدرسه بوده، موفقیت خود را مدیون دانش آموزان دانسته و گفت: آن‌ها دلیل انتخاب من برای دریافت این جایزه هستند و آن‌ها را چرایی این انتخاب می‌دانم.

وی افزود: من معلم نداشتم و همیشه آرزو داشتم که به دیگران آموزش بدهم و این همان چیزی بود که خودم موقع کودکی نداشتم.

تیم والز ، فرماندار مینه سوتا ، که خودش قبل از ورود به دنیای سیاست معلم بوده، در پیامی توییتری به حسن تبریک گفته و نوشت: متشکرم که اطمینان حاصل کردید که هر دانش آموز وارد کلاس شما می‌شود آینده‌ای روشن و فرصتی برای موفقیت داشته باشد.

گفتنی است حسن برای نخستین بار در آوریل گذشته توسط اداره آموزش و پرورش مینه سوتا و اتحایه معلمان ایالتی به عنوان یکی از ۱۰ معلم برگزینه نهایی برای جایزه «معلم نمونه سال ۲۰۲۰» از میان ۱۳۴ نامزد انتخاب شد.

با این موفقیت، حسن به فهرست طویل بسیاری از معلمان مسلمان که به خاطر تلاش‌های خود موفق به دریافت جوایز شده‌اند، پیوسته است.

در ماه می امسال یک معلم سرپرست مسلمان ۳۲ ساله بریتانیایی جوانترین معلمی بود که به عنوان معلم «برجسته» آفستد انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۷ ، معلم مسلمان نیجریه‌ای ، زانا موستافا، به پاس تلاش های خود برای آموزش یتیمان مسلمان و سربازان ارتش نیجریه ، برنده جایزه معتبر پناهندگان نانسن شد.

پیش از این ، یک معلم مسلمان کنیایی در فهرست ۱۰ فینالیست برتر جوایز سالانه جهانی معلمان سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار