تاریخ انتشار :

کنیا

سرمایه‌گذاری کنیا برای معرفی به عنوان مرکز مالی اسلامی در شرق و مرکز آفریقا

کنیا با هدف برتری اقتصادی در منطقه آفریقای شرقی و آفریقای میانه، قصد دارد به عنوان یک بازیگر مهم، سرمایه‌هایی را از کشورهای دیگر (از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) جذب و خود را به عنوان مرکز سرمایه‌گذاری اسلامی معرفی کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از Salam Gateway؛ با وجود اینکه تنها ۱۱ درصد از جمعیت کنیا مسلمان هستند، بیش از یک دهه است بخش سرمایه‌گذاری اسلامی در این کشور فعالیت خود را گسترش داده  تا بعد از شروع سال مالی ۲۰۱۷/۲۰۱۸، خود را به عنوان مرکز مالی اسلامی در شرق و مرکز آفریقا معرفی کند.

کنیا آرزوی تبدیل شدن به یک کشور تازه صنعتی و با درآمد متوسط را دارد تا زندگی با کیفیت بالا را برای همه شهروندان خود در یک محیط تمیز و امن تا سال ۲۰۳۰ فراهم کند.

لوک اومبارا(Luke Ombara) مدیر سیاستگذاری و استراتژی نظارتی در سازمان کپیتال مارکت (Capital Market Authority) موسوم به CMA با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه نظام مالی اسلامی در کنیا گفت: برای رسیدن به این منظور، اسناد راهبردی کلیدی از جمله برنامه استراتژیک ملی خزانه‌داری در زمینه صدور محصولات و خدمات مربوطه برای تعمیق این سیستم مالی، در اولویت (توسعه نظام مالی اسلامی) قرار گرفته است.

مدیر سیاستگذاری و استراتژی نظارتی در سازمان کپیتال مارکت تصریح کرد: [برای این منظور]، تأمین مالی اسلامی به عنوان یکی از مهمترین زمینه‌هایی که کنیا دارای مزیت رقابتی در منطقه است، شناخته شده است. بنابراین، امور مالی اسلامی زمینه‌ای برای اقتصاد کنیا فراهم می‌کند تا به نرخ رشد هدفمند خود به عنوان راهی برای رسیدن به کیفیت بالای زندگی برسد.

وی در پایان گفت: طی سه تا پنج سال آینده، کنیا قصد دارد به عنوان یک بازیگر مهم منطقه‌ای، سرمایه‌هایی را از کشورهای دیگر (از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) جذب کند تا پروژه‌های بلندپروازانه این کشور را که منجر به دستیابی به چشم‌انداز ۲۰۳۰ می‌شود، به نتیجه برساند.

منبع: ایکنا

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار