تاریخ انتشار :

جامعه اسلامی پئوریا در ایالت ایلینوی آمریکا،

همکاری میان ادیانی جامعه اسلامی وکلیسا در نصب تابلوی مبارزه با نژاد پرستی

پیام در تابلوی تبلیغاتی جامعه اسلامی پئوریا که اعضای جامعه را به دعا و عمل به منظور پایان دادن به نژادپرستی دعوت می‌کند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از centralillinoisproud، اعضای جامعه اسلامی پئوریا در ایالت ایلینوی آمریکا، در اقدامی میان ادیانی، بیلبوردی را نصب کرده اند و در آن از همسایگان خواستار دعا و مبارزه با نژادپرستی شده‌اند.

 دکتر جمال الدین امان الله عضو هیات مدیره بنیاد اسلامی پئوریا گفت: پس از ناآرامی‌های نژادی اخیر، من و اعضای دینم باید لب به سخن می‌گشودیم.

 امان الله گفت:  ما بی‌نظمی و اندوه که در سرتاسر کشور رخ داده است، را مشاهده می‌کنیم و فکر می‌کنیم این وظیفه اخلاقی ما است که صدایمان را به گوش برسانیم. ما فکر کردیم این غیراخلاقی است که در حاشیه  نشسته و در این مورد موضع گیری نکنیم.

دکتر امان الله گفت که وی به کلیساها ، مساجد و کنیسه های مختلف رفته است که مسیحیان ، مسلمانان و یهودیان را گرد هم می آورند. امان الله با بیان اینکه  هر سه دین منشأ مشابه دارند و افزود: قرآن مقدس و تمام ادیان ابراهیمی می‌گویند که زن و مرد از یک زن و مرد ایجاد شده اند.

تام باتلر کشیش کلیسای مسیحی ریچوودز می‌گوید وقتی امان الله به سراغ ما آمد، ما به درخواست او پاسخ مثبت دادیم و افزود: چه کسی از صحبت علیه نژادپرستی خوشحال نخواهد شد؟ ما خوشحالیم که روابط خوبی با امام جماعت مسجد در همسایگی‌مان داریم.

سو کتز مدیر اجرایی فدراسیون یهودیان پئوریا نیز گفت که هدف همبستگی برای یک هدف مشترک است.

کتز افزود: موضع گیری واقعاً مهم است و نشان می دهیم که گرچه ممکن است اختلافات خود را داشته باشیم ، اما قطعاً در این مورد کنار هم ایستاده و با اتحاد قوی‌ می‌شویم. گفتگوها درباره نژادپرستی دشوار است اما لازم است که تغییر اساسی رخ داد. این در فرهنگ ما بسیار سیستماتیک و عمیق است، حتی در بعضی مواقع دشوار است که آن را تشخیص دهیم، اما می دانیم که در آنجاست و بنابراین مهم است که این مکالمات را روشن برگزار کنیم و تاثیرگذار باشیم.

امان الله گفت امیدوار است که مردم این پیام ها را به عنوان فراخوانی برای عمل مشاهده کنند و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار