تاریخ انتشار :

 انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی هامبورگ

انتشار کتاب «دین در نگرشی میان فرهنگی» به زبان آلمانی

کتاب «دین در نگرشی میان فرهنگی» با عنوان آلمانی «Religion im interkulturellen context» به همت انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی هامبورگ منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی هامبورگ در ادامه پژوهش‌های بین‌الادیانی و بینافرهنگی خود به انتشار جلد دوم کتاب «دین در نگرشی میان فرهنگی» با عنوان آلمانی «Religion im interkulturellen context» اقدام کرده است.

در این اثر به اساسی‌ترین پرسش‌های انسان معاصر درباره اسلام پاسخ داده شده است. این کتاب به منظور ارائه به مخاطبان آلمانی‌زبان به قلم محمد رضوی‌راد، مدیر انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی هامبورگ منتشر شده است.

انستیتو برای حضور هر چه فعال‌تر در متن تحولات فکری و فرهنگی و نیز ارائه سیمایی قابل فهم از اندیشه‌های متنوع و حتی مخالف، بستر خوبی برای حضور آزادانه صاحبان قلم و اندیشه فراهم آورده است تا بتوانند در پرتو آن رشد، تعالی و غنای هر چه بیشتر اندیشه را رقم بزنند.

در همین راستا انستیتو درصدد انتشار این اثر برآمده است. همچنین این مرکز اعلام کرده است که از دیدگاه‌های اندیشمندان از هر منظر استقبال می‌کند.

 

ایجاد بستر مناسب برای پژوهش‌های بنیادین در حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی از جمله اهداف این انستیتو به شمار می‌رود و در این راستا نیز گام‌های اساسی و اصولی را با همکاری دانشمندان جهان اسلام و غرب برداشته است.

 

انتشار آثار از سوی انستیتو به منظور پاسخگویی به نیازهای علمی، آموزشی، پژوهشی، فکری و فرهنگی دانشگاه‌ها، مؤسسات و پژوهشگاه‌هاست که در قالب همکاری‌های دوجانبه تعریف می‌شود.

انتشار آثار مختلف با رویکرد دینی و علوم انسانی از جمله فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود. در همین راستا اثر پژوهش‌‌محور «انسان در کشاکش عقل و نفس» به قلم محمد رضوی‌راد، مدیر انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی آلمان اخیراً به چاپ رسیده است.

 

این اثر پژوهشی قرآنی در موضوع انسان، عقل و نفس است. بازخوانی و ویرایش این اثر در شعبه اتریش انستیتو انجام شده و این مؤسسه درصدد است که پس از رفع بیماری کرونا، این کتاب را در قالب نشستی معرفی و رونمایی کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار