تاریخ انتشار :

آکادمی اسلامی بین‌المللی ازبکستان

همکاری آکادمی اسلامی ازبکستان ومرکز اسلام شناسی دانشگاه مونستر آلمان

آکادمی اسلامی بین‌المللی ازبکستان و مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر آلمان در راستای آموزش قرآن و حدیث همکاری مشترک می‌کنند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  کنسولگری ازبکستان در فرانکفورت (آلمان) بین نمایندگان آکادمی اسلامی بین‌المللی ازبکستان و مرکز دین اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر یک وبینار برگزار کرد.

همکاری‌های بین‌المللی با هدف حفظ ارزش‌های ملی و دینی مردم ازبکستان، آموزش و تبلیغات میراث غنی بزرگان این سرزمین صورت می‌گیرد. این همکاری‌ها در پیشرفت علم و دانش و فرهنگ جهانی سهم کم‌نظیری داشته‌اند و با عقاید خطرناک که اصالتاً از اسلام بیگانه نشئت می‌گیرد مبارزه می‌کنند.

این موارد در فرمان شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان از ۱۶ آوریل ۲۰۱۸ برابر ۲۷ فروردین سال ۱۳۹۷ درباره توسعه و بهبود فعالیت‌های حوزه آموزش دینی اعلام شده است.

طبق این فرمان به مؤسسات دینی و دانشگاه‌های ازبکستان، امکان توسعه همکاری در عرصه بین‌المللی داده می‌شود؛ در همین راستا آکادمی اسلامی بین‌المللی ازبکستان و مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه مونستر آلمان با هدف همکاری‌های مشترک در آموزش قرآن و حدیث، حقوق و تاریخ اسلام مذاکره کردند که در این زمینه به توافق رسیدند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار