تاریخ انتشار :

عبدالکریم پاز

انقلاب اسلامی ایران موجب احیای اسلام و تشیع در میان مسلمانان آرژانتین شد

امام جماعت مسجد توحید پایتخت آرژانتین گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب احیای اسلام و تشیع در میان مسلمانان آرژانتین شد و پس از انقلاب شاهد مرحله جدیدی از بیداری اسلامی در این کشور بودیم.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) آرژانتین یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که  ۴۵ میلیون نفر جمعیت دار، پایتخت این کشور شهر “بوینس آیرس” و زبان رسمی آن اسپانیولی است.

مسلمانان آرژانتین بیشتر لبنانی تبار یا سوری تبار هستند و جمعیت شیعیان در این کشور کمتر از اهل سنت است.

انقلاب اسلامی تاثیرات فراوانی را در سرتاسر دنیا از جمله کشور آرژانتین گذاشت و این انقلاب موجب احیای اسلام و تشیع در میان مسلمانان آرژانتین شد، پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد مرحله جدیدی از بیداری اسلامی در آرژانتین بودیم و نسلی از جوانان در این کشور به برنامه های اسلامی گرایش پیدا کردند.

 

شیعیان آرژانتین برنامه های زیادی دارند، یکی از برنامه های آنها، ترجمه کتاب های اسلامی به زبان اسپانیولی است و در این راستا بیش از ۲۰۰ کتاب را شیعیان آرژانتین به زبان اسپانیولی ترجمه کردند که یکی از این کتاب ها، کتاب الحیات از استاد محمد رضا حکیمی است، همچنین شیعیان آرژانتین تعدادی روزنامه های محلی و برنامه های رادیویی به زبان اسپانبولی دارند و اکنون جوانان در آرژانتین دارای اطلاعات خوبی درباره اسلام هستند که همه این ها را مدیون انقلاب اسلامی ایران هستیم.

 

تشیع در آرژانتین به رسمیت شناخته شده است و شیعیان در این کشور، مساجد و اماکن مذهبی خود را به صورت رسمی ثبت کردند و فعالیت های شیعیان در این اماکن مذهبی به صورت قانونی است.

 

شیعیان و اهل سنت در آرژانتین در گذشته به عنوان مسلمان در کنار یکدیگر زندگی می کردند، ولی با فشار وهابی ها بین آنها اختلاف ایجاد و مراکز شیعیان و اهل سنت از یکدیگر جدا شد، آرژانتین مرکز وهابی ها در آمریکای لاتین است و آنها فعالیت زیادی در این کشور دارند.

البته با وجود فعالیت وهابی ها در آرژانتین، هنوز هم اتحاد در بین مسلمانان در این کشور وجود دارد و مواردی از ازدواج بین شیعیان و اهل سنت در آرژانتین رخ می دهد و جشن های مشترکی هم برای میلاد پیامبر اعظم(ص) در آرژانتین توسط شیعیان و اهل سنت این کشور برگزار می شود.

 

حضور زن در عالم سیاست، نقش مادر در تربیت خانواده، نقش مادر در تقویت ایمان فرزند، حضور زن در اجتماع و زن و مساله اشتغال از جمله مسائل مهم جامعه آرژانتین است، برخی از زنان مسلمان در این کشور حجاب را رعایت نمی کنند، با این بهانه که در صورت داشتن حجاب، شغل به آنها داده نمی شود که این مساله ناشی از عدم فرهنگ سازی صحیح است، باید خانواده ها را با بهره گیری از معارف اسلام ناب از دام افتادن به انحطاط نجات بدهیم.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار