تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

ده شب استثنایی در دهه اول ذی الحجه با نماز و واعدنا

به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که نماز دهه اول ذی الحجه را بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این که از ثواب آنان چیزی کاسته شود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  دهه اول ماه مبارک ذی الحجه دارای فضیلت و شرافت زیادی است و عبادت در این ایام اجر و پاداش عظیمی دارد.

یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته اند، خواندن دو رکعت نماز در بین نمازهای مغرب و عشاء است که معروف به «نماز و واعدنا» می باشد.

خواندن این نماز کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این که از ثواب آنان چیزی کاسته شود.

کیفیت خواندن نماز «و واعدنا» :

مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره شریفه الأعراف را می خواند:

 

«وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَهً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَهً وَ قالَ مُوسی لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»

 

کسانی که این آیه را حفظ نیستند می توانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار