تاریخ انتشار :

مسلم فست

برگزاری بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی،به صورت مجازی

مسلم فست، بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی که سالانه ۳۰ هزار نفر را به خود جذب می‌کند، امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌گردد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از aboutislam، جشنواره سالانه «مسلم فست» بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی، امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به طور گسترده در مجامع عمومی، هفته آینده به صورت مجازی آغاز به کار می‌کند.

این جشنواره که هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می‌کند  و هر ساله مسلمانان سرتاسر آمریکای شمالی بهترین ها را در هنرها و سرگرمی‌های اسلامی  معرفی می‌کنند. اما امسال این رویداد که قرار بود در میدان جشن‌های میسی‌ساگا در تاریخ ۱۷ جولا برپا گردد، لغو شده و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

از فعالیت‌های این جشنواره بزرگ، گردآوری کمک‌های خیریه بود که از شنبه تا یکشنبه ۱۸-۱۹ جولای برپا می‌شد. ضمن بیانیه‌ای که برگزارکنندگان مسلم فست منتشر کرده‌اند، این طرح نیز قرار است مجازی برپا شود.

در بیانیه برگزارکنندگان آمده است: از آنجایی که می‌دانیم بسیاری از شما امسال نیز منتظر یک مسلم فست به یادماندنی، مفرح و هیجان انگیز بودید، تصمیم گرفتیم جشنواره را به خانه‌های شما بیاوریم. یک تجربه مجازی که می‌توانید از داخل منزل شخصی خودتان و از طریق اینترنت آن را دنبال کنید.

این رویداد توسط گروهی از کارگردانان و داوطلبان مسلمان برگزار می شود و جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) در برپایی آن همکاری دارد.

گفتنی است مسلم فست اولین بار یک پروژه مشترک میان دو شکبه ساند ویژن و دعوت اسلامی بود که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد. امروزه این جشنوره بزرگترین جشنواره مسلمانان در آمریکای شمالی از نوع خود محسوب شده و سالانه بیش از ۳۰ هزار شرکت کننده را به خود جلب می‌کند. جشنواره مسلمان فست یکی از ۱۰۰ جشنواره برتر انتاریو در کانادا است و وبسایت فلایت نتورک دات کام آن را در میان ۴۰ جشنواره برتر آمریکای شمالی قرار داده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار