تاریخ انتشار :

ایالت نبراسکا آمریکا

ساخت مرکز «میان ادیانی»،سه دین اسلام،مسیحیت ویهودیت در امریکا

مجتمع «سه دین» در ایالت نبراسکا آمریکا که محل استقرار یک مسجد، یک کلیسا و یک کنیسه می‌باشد، با کمک ۵۰۰ هزار دلاری از کلیسای اسقفی نبراسکا، با ساخت «مرکز میان ادیانی» کار ساخت و ساز را به پایان خواهد رساند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از  omaha، ابتکار بین المللی «سه دین» که در شهر اوماها در ایالت نبراسکا آمریکا واقع شده، با دریافت ۵۰۰ هزار دلار کمک مالی از کلیسای اسقفی نبراسکا، با ساخت مرکز «میان ادیانی»، طرح مجتمع مذهبی ۷۰ میلیون دلاری را به پایان خواهد رساند.

مجتمع مذهبی «سه دین» که در ۳۸ هکتار در شهر اوماها واقع شده دارای سه مرکز مذهبی، از جمله یک مسجد، یک کلیسا و یک کنیسه است و اکنون نیز قرار است ساختمان چهارم یعنی مرکز «میان ادیانی» به آن اضافه شود.

 در برخی از مناطق مختلف جهان کنیسه، کلیسا و مسجد در مجاورت یکدیگر قرار دارند. در جاهای دیگر ، ادیان جداگانه در یک ساختمان مشترک هستند. اما در موسسه «سه دین» که راه اندازی آن به امضای یادداشت تفاهم میان رهبران ادیان در ۱۴ سال پیش برمی‌گردد، هدف ایجاد زمینه مشترک، همبستگی دینی و تشویق طرح نزدیک‌سازی خانه‌های ادیان در نقاط مختلف جهان بود.

اسقف جی اسکات بارکر از اوماها گفت: به نقشی که در ساخت این مرکز داشته‌ایم افتخار می‌کنیم و هدف ترویج صلح و آشتی است. ما می‌خواستیم راهی پیدا کنیم که این مجتمع خارق العاده به خط پایان برسد.

 کشیش اریک النس نیز گفت: از خدا سپاسگذاریم و همراهی همکاران مسلمان و یهودی را در این سفر مقدس و نفس گیر قدردان هستیم.

گفتنی است ساخت این مرکز دینی توجه سایر پیشوایان مذهبی جهان را جلب کرده و یکی از امامان جماعت بالتیمور در این باره گفت: من عمق پروژه سه دین را درک نکرده بودم تا اینکه به اینجا آمدم و خوشحالم که اوماها در این طرح پیش قدم شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار