تاریخ انتشار :

موسسه «دین»

برگزاری همایش مجازی اسلام و معلولیت

موسسه «دین» برگزار کننده همایش بین المللی «اسلام و معلولیت» در کانادا که قرار است ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ برپا شود، از شرکت کنندگان خواست آثارشان را به دفتر همایش ارسال کنند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از aboutislam، خیریه اسلامی در کانادا همایش «اسلام و معلولیت» برگزار می‌کند.

یک موسسه خیریه کانادایی که توسط مسلمانان دارای معلولیت جسمی با نام موسسه «دین» تاسیس شده است، برنامه‌هایی را برای نخستین همایش بین المللی سالانه «معلولیت و اسلام» اعلام کرده است که قرار است در ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ برگزار شود.

خدمات پشتیبانی دین در فیس بوک نوشت: ما از شما دعوت می‌کنیم در این فرصت بی نظیر شرکت کنید تا آثار خود را به صورت واقعی ارائه دهید.  هدف از این همایش پیشبرد درک اسلام و معلولیت، نیازهای مسلمانان دارای معلولیت در چارچوب اسلامی و مسئولیت جوامع اسلامی برای حمایت از افراد معلول است.

خیرین از شرکت کنندگان دعوت کردند تا مقالات، متن سخنرانی‌ها، پوسترها و سایر نوشته‌های مرتبط با موضوع کنفرانس را قبل از ۱۵ جولای به دفتر همایش ارسال کنند.

در ادامه بیانیه همایش آمده است: سنت اسلامی در مورد حقوق افراد دارای معلولیت در جامعه روشن است. با این حال درک درستی درباره آن وجود ندارد و این منجر به اجیاد تصورات غلط در رابطه با ناتوانی جسمی در جوامع مسلمان شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: این همایش مجازی چند رشته‌ای آثار ارائه دهندگان خدمات، دانشگاهیان ، دانشمندان اسلامی ، افراد دارای تجربه در خصوص معلولیت و مدافعان معلولیت را برای کشف فرصت‌ها و چالش‌های مسلمانان معلول در هر دو زمینه اکثریت و اقلیت مسلمان ، گردهم جمع می‌کند.

 این همایش توسط مؤسسه اسلامی تورنتو و موسسه تحقیقات اسلامی یقین نیز پشتیبانی می‌شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار