تاریخ انتشار :

 لورا العالم

زن تازه مسلمان امریکایی:اولین سؤالات من در مورد اسلام حقوق زنان و حجاب بود

زن آمریکایی که از ۲۵ سالگی به اسلام گرویده است، تعریف می‌کند که چگونه به عنوان یک فیمینیست سرسخت در گذشته، اسلام را پیدا کرده است و تصمیم می گیرد مسلمان شود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از aboutislam،  لورا العالم، در یک دهه گذشته به طور مرتب با بسیاری از نشریات اسلامی همکاری داشته و مقالات او در رسانه‌های متعددی چون سیسترز، الجمعه، درباره اسلام و مسلمان مترز منتشر شده است. او صفحه فیس بوکی در رابطه با اسلام داشته و به زنان مسلمان به ویژه تازه مسلمانان در غرب پشتیبانی و مشاوره می‌دهد و سعی دارد به آن‌ها در این راهی که به تازگی در آن قدم گذاشته‌اند کمک رسانی کند.

وی که در جوانی دین اسلام را انتخاب کرده، درباره تصمیمش برای مسلمان شده می‌گوید:

پیش از اینکه در ۲۵ سالگی اسلام را بپذیرم، خودم را یک فمینیست سرسخت می‌دانستم. اکثر زنان جوان در دایره دوستان من نیز همین طور بودند. در تمام دوران کودکی در ایالات متحده ما شاهد بودیم که زنان و دختران بالغ توسط مردان مورد بی‌احترامی قرار گرفته و مورد آزار و اذیت جنسی هستند و فرصت‌ها از آن‌ها گرفته می‌شود. در مشاغل مردان از زنان بیشتر حقوق می‌گرفتند و زنان وسیله تبلیغ جنسی بودند.

در مدارس سراسر کشور ، دختران نسبت به پسران از فرصت‌های تحصیلی یکسان برخوردار نبودند و توانایی‌های آنها در موضوعات خاص مانند ریاضی و علوم غالباً دست کم گرفته می‌شد.

تحمل همه اینها ، برای من و دوستانم دشوار بود ، زن بودن ما را این گونه توصیف می‌کردند که باید یاد می‌گرفتیم زیبا باشیم اما «خیلی اغوا کننده» نباشیم که مبادا به خاطر واکنش یک مرد نسبت به ظاهرمان، ما سرزنش شویم. ما یاد گرفتیم که به صورت گروهی ، برای ایمنی حرکت کنیم و اسپری فلفل در اختیار داشته باشیم. از خیابان‌های تاریک و پارکینگ‌های متروک منع می‌شدیم و اینکه همیشه نگران باشیم چون زن هستیم.

با خودم می‌گفتم چرا یک زن جوان محترم در آمریکا نمی‌تواند سیستمی برای امنیت خود داشته باشد.

من در ۲۰ سالگی دانستم که فمینیسم به معنای تنفر از مردان نیست، بلکه فقط عدالت و احترام برای زنان، دستمزدهای برابر، محیط‌های اجتماعی امن و فرصت‌های تحصیلی و شغلی می‌خواستیم.

سپس شروع به یادگیری در مورد اسلام کردم. مانند بسیاری از زنان غربی، اولین سؤالات من در مورد اسلام به حقوق زنان و به ویژه در مورد حجاب معطوف شد و خیال می‌کردم که زنان مسلمان به خاطر حجاب سرکوب شده هستند. و نحوه تصویرسازی در رسانه‌های عمومی نیز این باور را در ما تقویت کرده بود.

اما الحمدلله من به تدریج حقیقت را در مورد وضعیت زنان در اسلام آموختم. من آموختم که اسلام حقوق زنان را رعایت می‌کند و زنان حق تملک و ارث بردن زمین و املاک، رای دادن، مالکیت و اداره مشاغل، تحصیلات، حفظ درآمد شخصی و صرف هزینه‌ها به دلخواه را دارند. و این حقوق ۱۴۰۰ سال پیش ، قرن‌ها قبل از آنکه زنان غربی آزادی‌های مشابهی داشته باشند، به زنان مسلمان تعلق گرفته بود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار