تاریخ انتشار :

تایوان

تلاش تایوانی ها برای ایجاد زیر ساخت های صنعت حلال و جذب گردشگر مسلمان

در حالی که طبق گزارش بین المللی آزادی مذهبی، تایوان در سال ۲۰۱۹، فعالیت‌هایی در راستای مسلمان پسندسازی این کشور در پیش گرفته، قانون کار این کشور برای احترام به مذاهب مختلف هنوز به اصلاحات نیاز دارد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از focustaiwan، براساس یک گزارش مذهبی اخیر آمریکا، که منتشر گردید، تایوان شرایط سفر مسلمانان به این کشور را در سال ۲۰۱۹ میلادی بهبود بخشیده است؛ با این حال کارکنان بیمارستانی این کشور هنوز به دلیل نداشتن زمان استراحت کاری قادر به شرکت در اجتماعات مذهبی و نمازهای جمعه نیستند.

گزارش بین المللی آزادی مذهبی سالانه ۲۰۱۹  ، با استناد به انجمن مسلمانان چینی اعلام کرد که تایوان به تلاش‌های خود برای ایجاد یک محیط سفر مسلمان-پسند ادامه می‌دهد.

این انجمن گفت تایوان سالانه ۲۰ درصد فضای آموزشی، هتل های مسلمان پسند و رستوران های حلال را افزایش داده است ، به همین دلیل این کشور به طور فزاینده ای مورد توجه گردشگران مسلمان قرار گرفته است.

به گفته این انجمن گام های دیگری که این کشور برداشته شامل ساختن نمازخانه های جدید در فضاهای عمومی مانند ایستگاه‌های قطار، کتابخانه ها و مقاصد گردشگری است.

علاوه بر این در راستای طرح مسلمان پسند کردن فضاهای بیمارستانی در تایلند، بیمارستان ادونتیست بانکوک در تایپه به عنوان بخشی از همکاری با دولت شهری برای رونق گردشگری پزشکی، به نخستین بیمارستان با گواهینامه حلال تبدیل شده است.

چالش‌های مرتبط با قانون کار

با این حال این گزارش بار دیگر بر نگرانی‌های دو سال گذشته در رابطه با قانون کار در تایوان تاکید کرده است و به بی عدالتی در عدم تضمین تعطیلات هفتگی برای کارگران و مراقبان داخلی که اکثرشان مهاجر هستند و قصد شرکت در نمازهای جمعه را دارند اشاره کرده است.

در این گزارش اشاره شده که ندادن مرخصی هفتگی باعث محدود شدن شرکت کارکنان در نمازهای جماعت شده است.

در این گزارش خاطر نشان شده که قانون گذاران در تایوان ، که در سال ۲۰۱۹ اصلاحاتی در قانون کار اعمال کرده اند، این نگرانی را برطرف نساخته اند و وزارت کار تنها اظهاراتی را منتشر کرد که در آن از کارفرمایان خواست به مذهب کارگران احترام گذاشته و به آن‌ها اجازه شرکت در مراسم مذهبی را بدهند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار