تاریخ انتشار :

شورای اسلامی سنگاپور

راه اندازی صندوق پشتیبانی از «اساتید دینی» در سنگاپور

شورای دینی اسلامی سنگاپور اعلام کرد که صندوق توسعه مساجد با نام «اساتید» به هدف کمک کردن به مدرسان دینی در مساجد و ارتقاء شغلی آن ها راه اندازی شده است.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)    به نقل از straitstimes، شورای اسلامی سنگاپور اعلام کرد که صندوق توسعه مساجد «اساتید» را ایجاد کرده است که هدف آن کمک کردن به اساتید (معلمان دینی اسلامی) شاغل در مساجد برای ارتقاء شغلی و به روز شدن توانایی‌های آن ها است. ودر مجموع ۲۰۰ هزار دلار از مبلغ اختصاص یافته برای امور اسلامی و مساجد قرار است در این صندوق گذاشته شود.

 عیسی محمود مدیر اجرایی این شورا گفت که اساتید در مساجد نقش موثری در ارائه دانش و راهنمایی دینی ایفاء می‌کنند و باید به مهارت‌هایی برای پاسخگویی به چالش های معاصر مجهز شوند.

وی گفت: تقدیم وجوه اوقاف برای حمایت از اساتید ما، این تلاش ها را برای طولانی مدت پایدار می کند و باعث تقویت مساجد ما در حمایت از زندگی دینی جامعه می شود.

شورای دینی سنگاپور همچنین بیش از ۴.۹ میلیون دلار به مساجد ، سازمان ها و مدارس اسلامی و افراد نیازمند پرداخت می‌کند.

 شورای دینی اسلامی سنگاپور روز گذشته اعلام کرد که مبلغ ۴،۹۱۷،۹۴۳ دلار از درآمدها و اوقاف شورا به نهادها و اشخاص داده شده که حدود ۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. از این مبلغ ، ۳،۶۴۶،۱۷۸ دلار به نیازمندان محلی ارسال می شود.

درحالی که اوقاف بخشی از فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، درحال حاضر شورای دینی اسلامی سنگاپور از ۹۱  مورد اوقاف نگهداری می کند که ارزش کل دارایی آن ها بیش از ۸۰۰ میلیون دلار است.

افزایش کمک های مالی بیشتر به مساجد، سازمان های اسلامی و افراد نیازمند، امسال نسبت به سال های گذشته با توجه به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر زندگی مردم بوده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار