تاریخ انتشار :

دختر رهیافته؛رمضان ماه خدا

همیشه به خدا اعتماد کنید و به او ایمان داشته باشید

من آگاهانه تلاش می کنم تا بیشتر ذکر بگویم (خدا را یاد کنم) ، قرآن بخوانم ، بیشتر نمازهای غیر واجب (مستحب) بخوانم ، برگردم به امور خیریه ، درمورد خودم تامل و فکر کنم ، صله ی رحم را تقویت کنم و ارتباطم را با خدا بهتر کنم. اصلا هیچ چیز شبیه روح و معنویت ماه رمضان نیست.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)این خواهر ۲۵ ساله کاملا الهام بخش است. در حالی که او به عنوان یک برنامه ریز مالی و طراح مهمان نوازی سخت کار می کند ، بااین حال همیشه وقت کافی به خانواده و دوستانش اختصاص می دهد. در این ماه رمضان ، او قدم بزرگی در تصمیم گیری برای پوشیدن حجاب برداشته است. رمضان برای من … به معنای خیلی از چیزهاست. از بیدارشدن قبل از فجر برای خوردن سحری با چشمان نیمه باز (با خجالت می خواهم بپذیرم که احتمالاً تنها زمان سال است که من بیدارم و اذان را در لحظات صبحگاهی میشنوم و نمازصبح را درست بعد از اذان می خوانم)، اجتماعات بزرگ خانوادگی با حضور گسترده غذاهای مورد علاقه ی خانوده در هنگام افطار، حضور در نماز جماعت و ضمن بهره گیری از فرصت “کسب ثواب بیشتر” ، رفتن به بازار ماه رمضان در جستجوی ظرافت های بازار خرده فروشی و لذت بردن از حال و هوای جشن و آخرین و مهمترین چیز ، پختن کوکی ها ، خرید برای دکوراسیون جدید منزل و لباس های جدید ، برای آماده سازی عید است.

گذشته از این، من با گذشت زمان با رسیدن به یک ذهنیت معنوی تر، خصوصیات معنادارتری از این ماه مقدس کشف کردم و فهمیدم چه چیزی واقعاً ماه رمضان را برای من تعریف می کند. این زمان مناسب برای یک سم زدایی ، یک سم زدایی معنوی برای پاداش ، و یک سم زدایی خوب جسمی است. یک ماه گرانبها ، که من لحظه به لحظه احساس نزدیکی بیشتری به خدا دارم و زمان مناسبی برای هر مسلمانی است که یک قدم عقب بردارد، آرام شویم و از هیاهو و شتاب و بی قراری های زندگی روزمره مان نفس راحتی بکشیم. آگاه بودن به خدا مقدمه ی ضروری تقوی است و الحمدلله ، در ماه رمضان ، من آگاهانه تلاش می کنم تا بیشتر ذکر بگویم (خدا را یاد کنم) ، قرآن بخوانم ، بیشتر نمازهای غیر واجب (مستحب) بخوانم ، برگردم به امور خیریه ، درمورد خودم تامل و فکر کنم ، صله ی رحم را تقویت کنم و ارتباطم را با خدا بهتر کنم. اصلا هیچ چیز شبیه روح و معنویت ماه رمضان نیست.

قسمت مورد علاقه شما در مورد ماه رمضان چیست؟
قطعاً جمع شدن در افطار با خانواده بزرگ و فوق العاده ام. بخش مورد علاقه دیگر من در ماه رمضان احتمالاً تلاش آگاهانه و ناخودآگاه من برای انجام امور خیریه بیشتر در ماه رمضان است. نیازی به گفتن نیست ، تجربه بخشیدن ، به خصوص به افراد نیازمند ، فوق العاده فروتنانه و خوب برای روح است.

 

آرزو دارید دراین ماه رمضان به چه چیزهایی برسی؟
الحمدلله ، خداوند به من این شهامت را پاداش داده است که جهش ایمانی داشته باشم تا حجاب بپوشم در این ماه رمضان . باشد که دلایل تصمیم من یک راز بین خدا و من باشد و باشد که خداوند به من ثابت قدمی را اعطا کند ان شاءالله . این یک دستاورد بزرگ برای من است و مطمئناً نقطه عطفی در زندگی من است. باشد که خداوند به برکت دادن زندگی من با دانش و خرد ادامه دهد.

 

در این ماه مبارک تاکنون چه چیزهایی آموخته اید؟
من آموخته ام که شما هرگز به واسطه ی بخشیدن، شکست نمیخورید. این ممکن است مانند یک مفهوم ساده به نظر برسد ، اما احتمالاً وقتی واقعاً صمیمانه و با فروتنی در تجربه فرو رفته باشید ، معنای آن را درک خواهید کرد. همچنین ، یک بار دیگر خداوند به من نشان داده است که او واقعاً بهترین را می داند. سبحان الله ، پس همیشه به خدا اعتماد کنید و به او ایمان داشته باشید.

 

اگر بتوانید در این ماه رمضان برای همنوعان مسلمان در سراسر جهان پیام بفرستید ، چه خواهید گفت؟
باشد که ما به یاد داشته باشیم و برای برادران و خواهرانمان در اسلام که رنج می برند و به اندازه ما خوشبخت نیستند در این ماه رمضان دعاکنیم. باشد که خداوند امت ما را بیامرزد و همیشه از ما محافظت کند. انشاء الله . اللهم آمین.

منبع: آوای سنت

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار