تاریخ انتشار :

 گروه «جنبش آزادی»غنا

کمپین تقویت پیوند میان مسلمانان و مسیحیان در کشور غنا

گروه «جنبش آزادی» کمپین جدیدی را برای ایجاد پل ارتباطی میان مسلمانان و مسیحیان در آفریقا آغاز کرده است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از « guruobserver»، گروه «جنبش آزادی» کمپین جدیدی را برای ایجاد پل ارتباطی میان مسلمانان و مسیحیان در آفریقا آغاز کرده است.

«ژاکوب سزار»،موسس گروه «جنبش آزادی» با رهبران اسلامی «غنا» دیدار کرد تا توجه آنها را برای همکاری میان پیروان دو دین بزرگ در جهان جلب کند.جنبش آزادی تا کنون تلاش های بسیاری برای ایجاد اتحاد و انسجام در آفریقا انجام داده است و حالا در ادامه ماموریت خود قصد دارد پیوند میان مسلمانان و مسیحیان را تحکیم کند.

این جنبش وعده داده است که زندگی و موقعیت همه جوانان غنایی از جمله جوانان مسلمان را بهبود ببخشد.

سزار در این باره گفت: اگرچه مسلمانان و مسیحیان در غنا روابط خوبی دارند اما بسیاری از مسلمانان وضعیت معیشتی خوبی ندارند و من قصد دارم تا وضعیت زندگی را برای همه غنایی ها و فراتر از آن برای همه آفریقایی ها فارغ از دین و مذهبی که دارند بهبود ببخشم.

وی افزود: من یک مسیحی هستم و اخیرا با رهبران اسلامی در غنا دیدار داشتم و در این دیدار تصمیم گرفتیم به همه خانواده های نیازمند در «نیما» کمک کنیم چرا که به این نتیجه رسیده ام که همه ما یکی هستیم و ملت ما تنها در صورتی می تواند در رفاه زندگی کند که همه ما به یک میزان به تحصیل،شغل و مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشیم.

غنا کشوری در غرب آفریقا است. در گذشته نام این کشور ساحل طلا بود ولی پس از استقلال در ۶ مارس ۱۹۵۷ نام آن به غنا تغییر یافت.کمتر از نیمی از جمعیت غنا مسلمان هستند و جمعیت شیعیان در این کشور بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون نفر برآورد شده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار