تاریخ انتشار :

چند سوال و پاسخ

دین مبین اسلام و کاریزمای شوم التقاط

منافقین به زعم خود به اسلام باور دارند. اما درست رو در روی امام خمینی (ره) که بر «انقلاب اسلامی» تأکید دارد، منافقین «اسلام انقلابی» را مطرح می‌کنند. این دقیقا نقطه آغاز فساد و تأثیرات مخرب بعدی منافقین در جامعه و در میان نسلهای پی در پی جوانان، به‌ویژه در دوران حاضر است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  دکتر ح.تابش / روز ۲۸ اردیبهشت۹۹ رهبر معظم انقلاب در دیداری که با دانشجویان داشتند، بر روی تهدید اصلی نظام و کشور اسلامی ما انگشت گذاشتند و گفتند: «ما در اوایل انقلاب جوانهایی را داشتیم …اینها جذب گروه‌های التقاطی شدند…جذب کنید؛ البتّه منظورم جذب منافق نیست…همه به این توجّه داشته باشند که آنها هم روی جوان ما کار میکنند…و مراقب باشند که به سربازگیری دشمن از جامعه‌ی جوان کشور کمک نشود».

«التقاط» چیست و گروه‌های التقاطی کدام هستند؟

در بینش دینی ما، التقاط به معنای تلفیق یک ایدئولوژی با مذهب اسلام است. در تاریخ معاصر ایران، تنها یک گروه مطرح التقاطی وجود دارد. سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین). از این رو به گفته تمامی کارشناسان مذهبی-سیاسی، اشاره رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان، به خطر و تهدید اصلی نظام، همان گروهک منحرف منافقین است.

چرا منافقین امروز بزرگترین تهدید هستند؟

برای پاسخ به این چرایی و برای این که دریابیم چرا رهبر انقلاب روز ۲۸ اردیبهشت بی پرده با تمامی دوستاران نظام، زنهار داد که از این دشمن پلید غافل نشوید، لازم است مقداری در کنه اندیشه و دیدگاه‌های مذهبی و ایدئولوژیک منافقین کند و کاو کنیم.

منافقین به زعم خود به اسلام باور دارند. اما درست رو در روی امام خمینی (ره) که بر «انقلاب اسلامی» تأکید دارد، منافقین «اسلام انقلابی» را مطرح می‌کنند. این دقیقا نقطه آغاز فساد و تأثیرات مخرب بعدی منافقین در جامعه و در میان نسلهای پی در پی جوانان، به‌ویژه در دوران حاضر است.

کافی‌ست به آموزشهای ایدئولوژیک و کتابهای اغفال‌آمیز آنها نگاه کنیم. به‌ویژه به سخنرانی‌های سرکرده آنها، مسعود رجوی. او اسلام مجاهدین را در طیف تکاملی «در چپ مارکسیسم» معرفی می‌کند. رجوی با گستاخی می‌گوید اسلامی که سایرین، از جمله امام خمینی (ره) باور دارند در راست مارکسیسم است و سراپا آلوده به اندیشه‌های استثماری است؛ و از همین‌جا نتیجه می‌گیرد: اسلام منافقین، اسلام ضد استثماری است.

ای کاش رجوی این تئوری‌های فریب خود را در لای سطور کتابهای آموزشی سازمان باقی می‌گذاشت. اما او که از ابتدا شمشیر مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را بلند کرده و با گستاخی ادعا می‌کند که ریشه این نظام مردمی را از بن خواهد کند، دقیقا در پهنه جامعه، با حربه «اسلام انقلابی» خود به شکار جوانان آمده است.

از همان سالهای دهه ۱۳۵۰، با همین تئوری بود که ماشین اهریمی منافقین به شکار دسته دسته جوانان مؤمن و انقلابی ایران پرداخت. تا جایی که آیت‌الله روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در خاطرات خود می‌گوید: «یک زمانی به‌دلیل رویکرد سازمان مجاهدین به اسلام، مورد استقبال طلبه‌ها قرار گرفت. یادم هست دوستان می‌نشستند صحبت می‌کردند و می‌گفتند مهدی رضایی مثلاً در دفاع از سازمان در دادگاه به این خطبه‌ها از نهج‌البلاغه استناد کرده، این آیات قرآن را خوانده. و این برای ما خیلی جاذبه داشت. اینکه چند جوان از جان گذشته بیایند و با استناد به قرآن و نهج‌البلاغه از خودشان و آرمانشان دفاع کنند» (مصاحبه با شبکه پنج-۱۹بهمن۹۸)

آنهایی که سن‌شان قد می‌دهد، به یاد دارند که چگونه رجوی در سالهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، با کاریزمای ساختگی که داشت، در سخنرانی‌هایش صدها هزار جوان را دور خود جمع می‌کرد. تا جایی که روزنامه‌ فرانسوی لوموند نوشت: «رجوی با سخنوری آموزندهاش دوستار بسیار دارد. جلسات سیاسی که وی در تهران و شهرستانها برگزار میکند، جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، ۲۰۰ هزار نفری و بسیاری مواقع ۳۰۰ هزار نفری را جلب میکند» (روزنامه لوموند فرانسه – ۹فروردین ۱۳۵۹).

تذکرهای پیاپی امام خمینی و امام خامنه‌ای

امام خمینی تا روزی که در قید حیات پربار خود بود، هفته‌ای نبود که نسبت به خطر نفاق و شخص مسعود رجوی هشدار ندهد. پس از آن نیز، شاهد هستیم که مقام معظم رهبری با ژرف‌اندیشی خاصی که دارند، پیاپی خطر نفاق و گروهک منافقین را گوشزد می‌کنند. ایشان پس از غائله بهمن۹۶ به روشنی گفتند که «پیاده‌نظام این غائله منافقین بودند» (مقام معظم رهبری-بهمن۱۳۹۶). پس از غائله آبان ۹۸ تأکید کردند: «در یک کشور خبیث (آلبانی) عده‌ای ایرانی وطن‌فروش جمع شدند و نقشه فتنه بنزین را ریختند» (رهبر انقلاب-دی ۹۸) و اکنون نیز رهبری با صراحتی بیش از همیشه نسبت به سربازگیری گسترده این دشمن خطرناک و موذی از «جامعه جوان» کشور هشدار می‌‌دهند.

این هشدار نیز از واقعیتی در کف جامعه برآمده  است. آخر مگر نمی‌بینیم که چگونه مسعود رجوی پیاپی خطاب به جوانان پیام می‌دهد، از قرآن و نهج البلاغه گزیده می‌آورد و به قول خودش آموزشهای ایدئولوژیک به «نسل جوان» می‌‌دهد. اما به آموزش‌هایش نگاه کنید! از تمامی آنها بوی باروت به مشام می‌رسد. از لابلای سطور فریبنده تفسیر قرآنش، قبضه‌های کلاشینکف دیده می‌شود.

بی‌جهت نیست که امروز انبوهی از جوانان، از هر قشری، از کارگر تا دانشجوی نخبه صنعتی شریف، فریب گروهک نفاق را خورده و جذب آن می‌شوند؛ سپس این جوانان مسخ شده از اراده، با بمب و سلاح به مراکز حکومتی یورش می‌برند، جامعه را برای آشوب و فتنه تحریک می‌کنند و در دل جوانان، بذر مبارزه شوم مسلحانه می‌کارند.

آیا اقدامات ما کافیست؟

در مقابل هر چند نیروهای جان بر کف نظام با همت و تلاش به مقابله با این سرانگشتان نفاق، از جان خود مایه می‌گذارند، اما آیا این کافیست؟

این که مجموعه آقای علوی (وزیر محترم اطلاعات) با کارهای شبانه‌روزی خود برخی توابین منافقین مانند سلطانی، خدابنده، عزتی، حسینی، یغمایی، کریمدادی،‌ مصداقی، پورحسین و… را استخدام کرده،‌ با انرژی‌گذاری کلان و البته تأمین مالی، توابین را به رویارویی روانی با خود منافقین می‌کشاند، بسیار عالیست؛ اما آیا کافیست؟

اینکه آقای اسماعیلی خبر دستگیری دو دانشجوی نخبه منافق صنعتی شریف را اعلام می‌کند (۱۶ اردیبهشت۹۹)، بسیار قابل قدردانی است، اما کافیست؟

کافی نیست به همان علت که در نهایت خود مقام معظم رهبری زنگ‌های خطر اندیشه التقاطی را به صدا در آوردند. کافی نیست، چون در کف جامعه می‌بینیم که چطور جوانان ما در ابعاد هزار هزار در تور شوم کاریزمای رجوی گرفتار شده، از یک دانشجوی درسخوان تبدیل به یک تخریبگر با مالیخولیای سلاح و بمب می‌شوند.

بنابر این باید در هر جا نسبت به این اندیشه شوم التقاط هشدار دهیم. باید جوانان‌مان را از رفتن به سمت دام منافقین برحذر داریم. باید در هر جا این سخن رهبری را آویزه گوش کنیم که: «همه به این توجه داشته باشند که آنها هم روی جوان ما کار می‌کنند…و مراقب باشند که به سربازگیری دشمن از جامعه‌ی جوان کشور کمک نشود». (۲۸ اردیبهشت۹۹)

اشتراک گذاری :


  1. شاهد حسبنب گفت:

    دیگه زیادی شلوغ کردی منافقین یک عضو زیر چهل سال ندارن بله سازمان مجاهدین یه روزی مهم بود ولی الان فرقه رجوی هیچ خطری نیس تظاهر کنندگان هم گرسنگان بودند

  2. لیلا جزایری گفت:

    چقدر فرهنگ این مقاله شبیه به فرهنگ رجوی است، مثل این میمونه که رجوی در قالب یک بسیجی خواسته برای خودش تبلیغ بکنه.
    پرفسور لیلا جزایری از لندن

  3. سیاوش رجبی گفت:

    سلام به برادر عزیزمان دکتر ح تابش ، شما از نیرنگ منافقین قافل هستید اینها دشمن اصلی هستند و اسلامشان هم خیلی انقلابی است و هر سال قاعله درست میکنند چون برادر مسعود مدام پیام میفرسته. نوشتید دو تا ولی تمام زندانی ها از همین منافقین هستند، از اول هم کس دیگری نبوده بفیه همه افراد و گروها مزد بگیر نظام هستند. اینها کانون شورشی درست کردن و ما تا اشرف صد هزار هم کشف کردیم درست به همان تعداد که گفته بودند درست میکنند که نشان میده چقدر دقیق هستند. تا یادم نرفته بگم دشمن اصلی همین رجوی هست. افرادی که نام بردید درست است ولی شما از قلم انداختید اضافه کنید که خیلی های دیگه را هم تأمین مالی میکنیم از جمله خواهران اقبال و مخصوصا اونی که شکایت کرده و چند صد تای دیگه که تو سایتها اعلام کردیم که مزدور هستند از همان لیست استفاده کنید. اینها همه اسناد محکمه پسند است. الان با خواهر کنار رود سن نشست داشتیم جای شما خالی بود تاکید کردن بگم دشمن اصلی همین سازمان است و لیست مزدوران را هم به شما بدم. با سلام به شیر همیشه بیدار. سیاوش رجبی استاد دانشگاه (مسئول صد هزار سایت).

  4. مریم رجوی گفت:

    چقدر فرهنگ این مقاله شبیه به فرهنگ رجوی است، مثل این میمونه که رجوی در قالب یک بسیجی خواسته برای خودش تبلیغ بکنه.
    پرفسور لیلا جزایری از لندن

  5. نه به تروریسم و فرقه ها گفت:

    این سایت مطلقا مال رژیم نیست نمیتواند باشد و دست ساز سیستم جنگ سیاسی مسعودرجوی است برای خراب کردن جداشدگان. نباید فریب این وطن فروشان و ضد ایرانیان را خورد.

آخرین اخبار