تاریخ انتشار :

سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی

اهمیت و جایگاه کسب رزق حلال در سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام گرجی، چشم و هم چشمی را یکی دیگر از عوامل دچار شدن به حرام خواری عنوان کرد و یکی از سفارشات اهل بیت(علیهم السلام) این است که در امور مادی به پایین دست خود نگاه کنید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه کسب رزق حلال در سبک زندگی اسلامی، به وجود آفات و موانع برای رسیدن به روزی حلال اشاره و اظهار کرد: در راه رسیدن به درآمد حلال آفات و موانعی وجود دارد و برخی اوقات اتفاقاتی می افتد که افراد به حرام خوری کشیده می شوند، لذا باید ببینیم علت این که برخی به دنبال نزول خواری، رباخواری و حرام خواری می روند چه می باشد.

 

وی افزود: یکی از دلایلی که برخی مردم به دنبال خوردن مال ایتام می روند و یا از ادای دیون الهی خود رویگردان می شوند، عجله کردن است، همچنان که برخی افراد می خواهند یک شب ره صدساله بروند، لذا عجله کرده و درآمد حلال را از دست می دهند و به حرام دچار می شوند.

حجت الاسلام گرجی با بیان این که برخی افراد به دلیل خواستن زندگی خوب و با امکانات دچار عجله و شتاب می شوند، گفت: هدف وسیله را توجیه نمی کند؛ برخی می خواهند از راه نادرست به امکانات خوب برسند.

استاد حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: حتی روضه گرفتن، مسجد ساختن و انجام کار خیر نیز باید با پول و درآمد پاک و حلال باشد، در غیر این صورت برکت ندارد.

حجت الاسلام گرجی، چشم و هم چشمی را یکی دیگر از عوامل دچار شدن به حرام خواری عنوان کرد و ادامه داد: یکی از دلایلی که اهل بیت(علیهم السلام) سفارش می کنند در امور مادی به پایین دست خود نگاه کنید این است که اگر افراد دائم به کسانی که بهتر از خودشان می باشند نگاه کنند و آنها را با خود مقایسه نمایند قدرنشناس شده و برای رسیدن به آن ویژگی ها وارد حرام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: چشم و هم چشمی ها، رقابت های مشمئزکننده و زننده ای ایجاد کرده است، لذا افراد را به حرام می کشاند و علاوه بر آن توقعات بالا و نبود قناعت مردم را به سمت حرام سوق می دهد.

حجت الاسلام گرجی تاکید کرد: قناعت به معنای خوب نخوردن و خوب نپوشیدن نیست، بلکه به معنای به اندازه مصرف کردن و درست مصرف کردن است، همچنان که در حدیث قدسی خداوند متعال می فرماید: “بی نیازی را در قناعت قرار دادم”.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار