تاریخ انتشار :

دفتر نشر معارف

انتشار جلد سوم کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی

جلد سوم کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی به قلم حجت الاسلام مهدی پیشوایی و به همت دانشگاه معارف اسلام و دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) جلد سوم کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی که در گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی و به قلم حجت الاسلام مهدی پیشوایی سامان یافته، به همت این دانشگاه و دفتر نشر معارف منتشر شد.

از جمله اهداف گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی بازخوانی تاریخ اسلام با رویکردهای مختلف است. پاسخ گویی به مهم‌ترین سوالات در عرصه تاریخ اهل بیت علیهم السلام نیز در این راستا مورد اهتمام قرار گرفت و بر این اساس انتشار جلد سوم پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی ضرورت یافت. با توجه به استقبال شنوندگان از برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف و نیز جایگاه علمی کارشناس محترم برنامه حجت الاسلام  استاد مهدی پیشوایی پاسخ‌های علمی و مستند ایشان در این جستار سامان یافته است.

این اثر بر آن است به مهم‌ترین سوالات تاریخی درباره زندگانی ائمه علیهم السلام از امام سجاد علیه السلام تا پایان غیبت صغری و برخی دیگر از مسائل مهم تاریخی را پاسخ دهد. پیش از این در دو جلد به یکصد و هشتاد پرسش تاریخی در عرصه تاریخ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و ائمه علیهم‌السلام تا شهادت امام حسین علیه السلام پاسخ داده شده بود. در دوره جدید انتشار پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی تصمیم بر آن شد تا در سه جلد پرسش‌ها به گونه موضوعی پاسخ داده شود. به هر روی آرزومندیم که این دفتر بتواند پرسش‌های ارادتمندان تاریخ اسلام را به اختصار پاسخ گوید و سهمی در سیرابی عطش شناخت آنان داشته باشد.

بررسی کتاب‌های جدید که در این عرصه سامان داده می‌شوند و طبع را به زیور خویش می‌آرایند، ضروری است. از این رو گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی پذیرای نقطه نظرات همه صاحب نظران و اساتید محترم می‌باشد.

 

جلد سوم کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌های تاریخی که در گروه پژوهشی تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی و به قلم مهدی پیشوایی سامان یافته، به همت این دانشگاه و دفتر نشر معارف در ۲۳۲ صفحه و در قطع وزیری و به قیمت چهل هزار تومان منتشر شد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار