تاریخ انتشار :

ايالات متحده آمريكا؛

مساجد زیاد هستند، اما امامان جماعت کم

با توجه به نیاز مسلمانان به راهنمایی و پاسخگویی به سوالاتی که دارند همچنان تعداد علمای دینی و امامان جماعت در آمریکا کم هستند و برای همین متخصصانی درعرصه پزشکی، مهندسی و حقوق وارد عمل شده‌اند تا کمبودها را جبران کنند

رهیافتگان : این یک حقیقت تلخ است که مسلمانان در ایالات متحده با آن مواجه هستند. درحالی‌که جمعیت مسلمانان آمریکا روزبه‌روز به‌طور چشمگیری درحال رشد است و تعداد مساجد کشور زیاد  شده اما  کمبود امام جماعت نگران کننده است. ولی علت کمبود رهبران مذهبی چیست؟

با توجه به نیاز مسلمانان به راهنمایی و پاسخگویی به سوالاتی که دارند همچنان تعداد علمای دینی و امامان جماعت در آمریکا کم هستند و برای همین متخصصانی  درعرصه پزشکی، مهندسی و حقوق وارد عمل شده‌اند تا  کمبودها را جبران کنند

طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ توسط نشریه وال استریت ژورنال، تنها ۴۴٪ از امامان جماعت آمریکا پول دریافت می‌کنند تا تمام  وقت در مساجد فعال باشند  و بیشتر آنها هزینه‌ای برای تامین زندگی خود در این کار را ندارند. ادگار هوپیدا سخنگوی انجمن اسلامی شمال امریکا به خبرنگار روزنامه‌ای‌ آمریکایی گفت: امامان جماعت به عنوان روحانیون مسلمانان هستند که باید در کنار ادای نماز جماعت به مشاور ازدواج، مدیریت جوانان مسلمان و جمع‌ آوری کمک‌های مردمی بپردازند.

نبود امامان جماعت به اندازه کافی در جامعه مسلمانان آمریکا به‌خصوص در آینده نگران کننده است. این کمبود ناشی از کم‌کاری و کم توجهی به علوم دینی است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار