تاریخ انتشار :

شهر كازان روسیه

طرحی ابتکاری یک خیریه اسلامی در تأمین غذای افراد آسیب‌پذیر

یک سازمان خیریه اسلامی روسیه ماه رمضان امسال که شیوع کرونا محدودیت‌های زیادی را در اجتماعات همچون سفره‌های افطار نذری به وجود آورده، با طرحی ابتکاری وظیفه تأمین غذای افراد آسیب‌پذیر را بر عهده گرفته است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از آسوشیتدپرس، این سازمان خیریه که در زمینه تأمین مواد غذایی برای افراد آسیب‌پذیر فعالیت می‌کند، کمک‌های خود را در زمان همه‌گیری ویروس کرونا افزایش داده است.

داوطلبان این سازمان خیریه در شهر کازان(قازان) روسیه وعده‌های غذا را برای تحویل به افرادی که نمی‌توانند خانه را ترک کنند‌، بسته‌بندی می‌کنند. این سازمان هر روز غذای متفاوتی به آنها می‌دهند. داوطلبان از ابتدا تا انتها درگیر فرآیند پخت و پز، بسته‌بندی و تحویل غذا هستند.

آنها این غذاها را به خانه سالمندان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر می‌رسانند که به دلیل شیوع ویروس کرونا باید در خانه بمانند.

بنیاد خیریه ملی یاردم(The National Islamic Charitable Foundation Yardem) بودجه این ابتکار را تأمین می‌کند که کارهای خیرخواهانه این سازمان در ماه رمضان از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

امام جماعت مسجد محلی در این باره می‌گوید: «ما برای کسانی که روزه می‌گیرند، فهرست  بسیار متنوع و متعادلی داریم، تا غذا بخورند و بتوانند روزه کامل بگیرند».

شهر کازان که در بخش اروپایی روسیه(شرق) قرار دارد، جمعیت مسلمان زیادی دارد.

مختار محمد عبدالهی، از نیروهای داوطلب در این سازمان می‌گوید: حدود ۲۰۰۰ نفر روزانه از داوطلبان کازان وعده غذایی دریافت می‌کنند. این کار بشردوستانه باعث می‌شود کنارماندن و شرکت نکردن در آن سخت شود، بنابراین باید در این کار مشارکت کنیم.

طی فرایند تهیه و تحویل مواد غذایی، داوطلبان دستورات بهداشتی دقیقی را رعایت می‌کنند. مثلاً ۷۰ داوطلب قبل از شروع کار، اسکن حرارتی انجام می‌دهند.

یکی از افرادی که غذا دریافت کرده است، می‌گوید: این بسته‌های غذایی برای من بسیار مهم هستند، تقریباً نابینا هستم و البته طبخ غذا برای من بسیار دشوار است.

تحویل‌ غذاها از حدود ۲ بعد از ظهر شروع می‌شود و تا عصر ادامه دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار