تاریخ انتشار :

نیویورک

توزیع غذا توسط مسلمانان نیویورکی در ماه رمضان بین مردم نیازمند

مسلمانان منطقه بروکلین نیویورک در شب‌های ماه رمضان به پخش غذا در بخش‌های مختلف این شهر اقدام می‌کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) وبسایت شارلوت آبزرور در گزارشی به اقدامات خیریه مسلمانان منطقه بروکلین نیویورک پرداخت.

در این گزارش با اشاره به ماه رمضان و سنت روزه گرفتن آمده است که مسلمانان هر شب برای حدود ۲۰۰ نفر حتی غیرمسلمانان غذا تهیه و پخش می‌کنند.

محمد باه(Mohammed Bahe)، مدیر مرکز جامعه مسلمانان در بِی‌ریج(Bay Ridge)، گفت: در عین حالی که نذری پخش می‌کنیم، به روح خود نیز تغذیه می‌دهیم. برخلاف سال‌های گذشته که مساجد در زمان افطار شلوغ بودند، امسال این اجتماعات به عنوان تهدیدکننده سلامتی (به دلیل شیوع ویروس کرونا) ممنوع شده است و خالی بودن مسجد و نبود اجتماع مرا غمگین می‌کند.

بنابراین گروه Muslims Giving Back، گروهی که در مرکز مذکور فعالیت می‌کند، تلاش‌های خود را برای غذا دادن به افراد گرسنه دو برابر کرد. آنها از سال ۲۰۱۴ برای اجرای پروژه Need۲Feed دو شب در هفته در میدان هرالد نیویورک غذا پخش می‌کنند. در ماه رمضان جاری، که با شیوع کرونا شکل دیگری به خود گرفته، آنها تصمیم گرفتند که این کار را هر شب انجام دهند.

شهروندان آمریکایی در میدان هِرالد نیویورک منتظر دریافت غذا هستند

دریافت غذای گرم از مسلمانان داوطلب؛ برخی از این غذاها از سوی اشخاص و رستوران‌دارهای مسلمان به خیریه‌ها اهدا می‌شود

بی‌خانمانی که ۷۸ سال دارد، در حال خوردن غذای اهدایی یک رستوران حلال در منطقه بروکلین

خوزه رویز ۵۸ ساله که از دو سال قبل بی‌خانمان شده، مسیحی کاتولیک است و می‌گوید چیز کمی در مورد رمضان می‌داند، اما می‌داند که داوطلبان این کار را از روی احسان و محبت انجام می‌دهند

داوطلبان مسلمان در مرکز جامعه مسلمانان بِی‌ریج نماز می‌خوانند

صرف غذا در هنگام افطار

پخش غذا در هنگام افطار

یک بی‌خانمان غذا دریافت می‌کند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار