تاریخ انتشار :

سخنگوی سلفیان منطقه اسکندریه مصر

از گسترش تشیع در مصر بشدت هراسانیم

برخی از سلفیان مصر در اعتراض به آن چه که گسترش سریع تشیع در مصر می‌نامند دست به برگزاری کمپین در عید قربان خواهند زدند.

 

 

عبد المنعم الشحات

عبد المنعم الشحات

به گزارش رهیافتگان: سخنگوی سلفیان منطقه اسکندریه مصر گفت: ما نسبت به گسترش چشمگیر تشیع در مصر بشدت نگران هستیم و آن را به‌عنوان یک خطر برای کشور خود می‌دانیم.

«عبد المنعم الشحات» در ادامه تحرکات شیعه هراسانه وهابیون و سلفیون مصر اضافه کرد: حقیقت آن است که گسترش تشیع در کشوری مانند مصر مساله خطرناکی است. باید از تمام راه‌های موجود برای سد‌ کردن این جریان بهره‌برداری کرد. باید از شیوه‌های اجتماعی برای بسیج کردن افراد در برابر این جریان مذهبی استفاده نمود.

وی که از سلفیان تندور مصر به‌شمار می‌آید با بیان این‌که این جریان در هماهنگی با اداره اوقاف مصر است و برنامه‌ریزی لازم برای آغاز یک “کمپین برای مقابله با خطر افزایش مقبولیت شیعه” را انجام می‌دهد ادامه داد: برخی از سلفیان از سوی وزارت اوقاف ـ که فارغ التحصیل از دانشگاه الازهر هستند ـ در این کمپین برای مقاله با شیعه و پاسخ دادن به شیعیان حضور خواهند داشت.

الشحات در انتخابات گذشته پارلمان مصر از سوی حزب سلفی النور برای کرسی انفرادی اسکندریه کاندیدا شد اما موفق به کسب رأی مردم نگردید و رقابت را به «حسنی دویدار» ــ نامزد مستقلی که با اخوانی ها ائتلاف کرده بود ــ واگذار کرد.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار