تاریخ انتشار :

مکزیک

برنامه ها و آداب و سنن رمضان توسط مسلمانان مکزیکی

مسلمانان مکزیک رمضان امسال را به مانند سایرکشورهای جهان متفاوت برگزار می کنند، به طوری که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه اماکن عبادی و مساجد در این کشور تعطیل شده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از عراق نیوز، اقلیت مسلمان در کشور مکزیک واقع در قاره آمریکای شمالی یکی از کوچکترین اقلیت های مسلمان در جهان به شمار می آید. براساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۵ میلادی، تعداد مسلمانان این کشور نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر است.

مسلمانان مکزیک هرساله مانند سایر کشورهای جهان، ماه مبارک رمضان را با برپایی آداب و سنن رمضان همچنین آماده کردن سفرهای افطار در مساجد، حضور مسلمانان در مناطق مختلف این کشور و رفتن به مشهورترین مساجد در مکزیکو سیتی برای برپایی نماز عشاء می گذراندند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسلمانان از برپایی آداب و سنن رمضانی محروم شدند.

برهمین اساس، مسئولان مکزیک برای جلوگیری از شیوع این ویروس به اتخاذ تدابیر قاطعی همچون تعطیلی اماکن عبادی و مساجد و ممنوعیت تجمع ها اقدام کردند.

انجمن مسلمانان عرب در مکزیکوسیتی هرساله فضای معنوی را در ماه مبارک رمضان برای خانواده ها ایجاد می کردند و با برپایی سفره های افطاری در مساجد برای مسلمانان خاطره سازی می کردند. اما امسال این انجمن برای مهار ویروس کرونا نمی تواند به برپایی سفره های افطاری  اقدام کند.

با این حال، مسلمانان مکزیک از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد روزه داری خود را آغاز می کنند و تا ساعت ۱۸ ادامه می یابد. باوجود طولانی بودن ساعت کار در مکزیک که از ساعت ۹ تا ۱۷ است، بیشتر مسلمانان بدون هیچ شکایتی روزه های خود را می گیرند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار