تاریخ انتشار :

خاطره ای از سهیل اسعد مبلغ فعال در امریکای جنوبی

ماجرای جالب مسلمان شدن یک کمونیست

شخصی در پرو ملحد و از انقلابیون سرخپوست بود و زمینه‌های کمونیستی و ضد دینی داشت. من با ایشان ملاقات کردم و درباره امام خمینی (ره) گفت‌وگو کردیم. وقتی گفت می‌خواهم با امام خمینی (ره) و تفکرش آشنا شوم

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  کسی که خود با اسلام متحول شده و زندگی دیگران را هم با اسلام دچار تغییر و تحول کرده است. سهیل اسعد، مُبلغِ اسلام است. وی متولد آرژانتین و در ۲۳ سالگی به ایران آمده است. اسعد به بیش از ۴۰ کشور دنیا سفر کرده و در بیش از ۲۵ کشور، فعالیت‌های تبلیغاتی انجام داده است

شما از ابتدا مسلمان بودید یا با یک اتفاق مسلمان شدید؟

من مسلمان بودم و پدر و مادرم از شیعیان لبنان هستند. البته مسلمان بودنِ ما، بُعد نظری داشت تا عملی؛ ما در مدارس مسیحی تربیت و در محیطی غیر اسلامی بزرگ شدیم و اطلاعاتی که از اسلام داشتیم، خیلی مختصر بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خانواده ما دچار تحول شد. خواهرم با یک طلبه ازدواج کرد و به ایران آمد. این اتفاقات در گرایش بیشتر من به اسلام تاثیر داشت.

 

آیا فرزندانتان به تفکر شما رسیده اند؟ دوست دارید مسیر شما را انتخاب کنند و مُبلغ شوند؟

من سعی کردم فضای خانواده ما اسلامی باشد. همه بچه‌های من متولد قم هستند و در جامعه اسلامی و مدارس اسلامی رشد کرده اند. همین موضوع برای من کافی است و من اصراری به مُبلغ شدن فرزندانم ندارم.

 

شما سال‌های زیادی است که به ایران آمده اید. فضای ایران چگونه است؟

نمی‌شود گفت ایران بهشت یا جهنم است. هیچ کشوری صد درصد خوب یا بد نیست. همه چیز نسبی است اما کسی که دنبال اهداف خاصی است و تربیت بچه ها، سلامتی، امنیت، معنویت و اخلاق برایش مهم است، به کشوری مانند ایران گرایش پیدا می‌کند. من شخصا ایران را خیلی قبول دارم.

 

چه چیز باعث می‌شود که جوانانِ غیر مسلمان در غرب، به سمت اسلام بیایند؟

آزادیِ غرب، نمی‌تواند تمامی خلا‌های انسان را پر کند. آزادی در غرب، خسته کننده و آزار دهنده است. در فضای آزادی کامل، اخلاق نسبی است. مثلا عفت در ایران همیشه ارزش است، اما در غرب می‌گویند می‌تواند خوب باشد می‌تواند خوب نباشد. آزادی در غرب  فقط برای رشد مادی انسان است. هیچ وقت در غرب نمی‌توانید، مدعی شوید این آزادی باعث رشد معنوی می‌شود.

 

خاطره جذابی از مسلمان شدن شخصی دارید؟

شخصی در پرو ملحد و از انقلابیون سرخپوست بود و زمینه‌های کمونیستی و ضد دینی داشت. من با ایشان ملاقات کردم و درباره امام خمینی (ره) گفت‌وگو کردیم. وقتی گفت می‌خواهم با امام خمینی (ره) و تفکرش آشنا شوم، گفتم اگر می‌خواهی در این باره صحبت کنیم، باید پس از ایمان به تفکرات امام خمینی (ره) ریشه تفکرات ایشان یعنی اهل بیت (ع) را بپذیری. بعد از چند وقت که مجدد به پرو رفتم، ایشان من را به منطقه خود دعوت کرد و من برای برخی از نزدیکان او سخنرانی کردم. سپس این شخص به همراه همسرش شیعه شدند.

 

شما به کشور‌های مختلف سفر کرده اید. مردمِ کدام کشور‌ها بیش از بقیه مشتاق بودند، به اسلام گرایش پیدا کنند؟

مردم کشورهای آمریکای لاتین شامل کشورهای محروم و فقیر مانند بولیوی و پرو، برای گرایش به اسلام مستعد‌تر هستند. کشور‌هایی که به لحاظ مادی گرایی پیشرفت نکرده‌اند، فطرتشان پاکتر و ظرفیتشان بیشتر است. در اروپا مردم غرق در ماده هستند و وقتی شما حرفی می‌زنید، به قلبشان نفوذ نمی‌کند.

 

 

کدام یک از امامان مردم را برای گرایش به اسلام جذب می‌کنند؟

طبق تجربه‌ای که داشتیم امام علی (ع) و امام حسین (ع) خیلی باعث جذب غیر مسلمانان می‌شوند. خانم‌ها به حضرت فاطمه زهرا (س) گرایش دارند و سردمدار همه این بزرگان هم رسول خدا (ص) هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار