تاریخ انتشار :

برونئی

تشرف۹۸ نفر به دین اسلام در برونئی

۹۸ نفر در کشور «برونئی دارالسلام» در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۰ میلادی به دین اسلام مشرف شدند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از « borneobulletin»، ۹۸ نفر در کشور «برونئی دارالسلام» در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۰ میلادی به دین اسلام مشرف شدند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی واحد ارشاد اسلامی مرکز دعوت اسلامی وزارت امور مذهبی برونئی منطقه «موارا» با گرایش ۵۳ نفر به دین اسلام بیشترین تعداد تازه مسلمانان در این کشور را داراست.

پس از موارا در منطقه «تونتانگ» ۳۲ نفر،در منطقه «بلیت» ۱۲ نفر و در منطقه «تمبورانگ» یک نفر در این بازه دو ماهه به دین اسلام گرویده اند.از افرادی که در این مدت در برونئی مسلمان شده اند ۳۵ نفل اهل «دوسان» مالزی،۲۰ نفر اهل چین  و ۱۳ نفر اهل فیلیپین هستند.

به طور کلی بر اساس گزارش های دریافت شده ۶۳ نفر از افرادی که در برونئی به دین اسلام مشرف شده اند از اهالی خود این کشور و بقیه خارجی هستند.فعالیت های واحد ارشاد اسلامی وزارت امور مذهبی برونئی تاثیر چشمگیری در گرایش افراد به دین اسلام حتی در دوره شیوع ویروس کرونا داشته است.

این در حالی است که مساجد این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون تعطیل هستند و فعالیت های مذهبی آنها به طور آنلاین انجام می شود. کشور برونئی با نام رسمی «برونئی سرای صلح» یا «برونئی دارالسلام» کشوری در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن «بندر سری بگاوان» است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار