تاریخ انتشار :

امکان زیارت از راه دور برای مشتاقان کربلا مهیا شد

زیارت از راه دورحرم امام حسین (علیه السلام) و حضرت عباس با تماس تلفنی مستقیم

در آستانه فرا رسیدن روز اربعین، گروه وصال الحسین(ع) با هماهنگی با عتبه امام حسین(ع) سامانه ارتباط تلفنی ۱۶۴۰ را راه‌اندازی کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  بسیاری از اماکن مقدس با شیوع کرونا تعطیل شدند و زائران امکان تشرف به این اماکن همچون مسجدالحرام، مسجد النبی (ص)، حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حرم حضرت زینب (س) را ندارند. اما با این وجود اعتاب مقدسه عراق همچنان به روی زائران باز است و در طول شبانه‌روز زائران به حرم‌ها مشرف می‌شوند.

 

شماره تلفن مخصوص تماس از ایران با حرم 

 سفر به عتبات برای ایرانیان از اوایل اسفندماه پس از شیوع کرونا بسته شد و امسال نیز به منظور برقراری این سفرها، مسؤولان کشورمان پروتکل بهداشتی تهیه و برای مسؤولان عراقی ارسال کرده‌اند. البته استاندار کربلا و نجف، از عدم پذیرش زائران تا پایان کرونا خبر داده‌اند.

با شیوع بیماری کرونا سیل علاقه‌مندان به حضور و مشارکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال از توفیق زیارت و حضور در این مسیر بازماندند. در پی این اتفاق اما گروه‌های مردمی خادم زائران امام حسین از حرکت باز ننشستند و با فعالیت‌های مختلف خدماتی و فرهنگی در سراسر کشور حال و هوای اربعین حسینی را تداعی کردند. اینک در آستانه فرا رسیدن روز اربعین، گروه وصال الحسین(ع) با  هماهنگی با عتبه امام حسین(ع) سامانه ارتباط  تلفنی ۱۶۴۰ را راه‌اندازی کردند. با راه‌اندازی این سامانه علاقه‌مندان به زیارت برخط امام حسین(ع) به صورت زنده به حرم امام حسین متصل می‌شوند و می‌توانند با حرم آن حضرت در ارتباط باشند و در حال و هوای حرم قرار بگیرند.

در حال حاضر روزانه بیش از ۶۰ هزار نفر با این سامانه در ارتباط هستند و هزینه تماس با این سامانه نیز با هزینه تماس‌های داخلی کشور محاسبه می‌شود. درصورت موافقت شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات انتظار می‌رود در آینده نزدیک جهت رفاه حال زائران حرم مطهر سید الشهداء(ع)، تماس با این شماره به طور کامل رایگان و بدون هزینه تماس داخلی محاسبه شود.

 

………………………………………………………………………………………………………….

 

البته محدودیت‌هایی نیز از سوی مسؤولان عراقی برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال می‌شود؛ به طوری که تردد بین شهری همچنان در شهرهای کربلا و نجف ممنوع است و به جز افراد محلی و مجاوران حرم‌ها، سایر افراد نمی‌توانند برای زیارت به این شهرها سفر کنند.

بر همین اساس، متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برای افرادی که دلتنگ حرم هستند و به دلیل شرایط موجود امکان تشرف به این قطعه از بهشت را ندارند، سامانه‌ تلفنی طراحی کرده‌اند تا عاشقان زیارت بتوانند با تماس با این سامانه از دور به زیارت سیدالشهدا (ع) و سقای دشت کربلا بپردازند.

زیارت از راه دور برای عاشقان حرم کربلا برای مردم عراق و سایر مشتاقان زیارت از کشورهای مختلف امکانپذیر شده است؛ به طوری که مشترکان اپراتورهای آسیا، کورک و زین می‌توانند با شماره تلفن ۴۳۲ و ۴۳۳ به صورت رایگان با حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) ارتباط برقرار کنند. همچنین افراد از سایر کشورها و خارج از عراق نیز می‌توانند با شماره ۰۰۹۶۴۷۶۰۲۱۱۱۰۰۰ تماس گرفته و پس از شنیدن پیام صوتی با محتوای اینکه «شما اکنون زیر گنبد حرم هستید، پس حاجت بخواهید» از دور به زیارت پرداخته و حوائج خود را مدنظر قرار دهند. در ادامه این تماس نیز صدای فضای مطهر حرم برای زائران پخش خواهد شد.

 

تعبیه چندین دستگاه ارتباطی در ستون‌های اطراف ضریح/ برقراری ۷۰۰ هزار تماس در یک ماه

برای برقراری تماس و زیارت از راه دور در ایام ماه مبارک رمضان، ایستگاه‌های صوتی از داخل و بیرون ستون‌های اطراف حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) تعبیه شده است و هر ایستگاه شامل چندین دستگاه ارتباطی است تا مشتاقان زیارت از راه دور بتوانند به خوبی صداهای اطراف را شنیده و خود را در حرم تصور کنند.

به گفته مسؤولان عتبه عباسیه (ع) و حسینیه (ع) از نیمه شعبان تاکنون یعنی حدود یک ماه بیش از ۷۰۰ هزار تماس برای زیارت از راه دور دریافت شده است و با توجه به ممنوعیت ورود زائران به عراق، همچنان سامانه ارتباطی زیارت از راه دور فعال است و عاشقان حرم سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس (ع) می‌توانند با برقراری تماس به زیارت مجازی بپردازند.

 

یک دقیقه زائر کربلا شوید/ به تو از دور سلام

زمان مجاز برای برقراری ارتباط با حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) یک دقیقه پیش‌بینی شده است و پس از این زمان، تماس به صورت خودکار قطع خواهد شد. به گفته مسؤولان این اقدام ارزشمند، سامانه تلفنی ارتباط با حرم و زیارت از راه دور بیش از یک هزار تماس را در یک ساعت بدون مشکل می‌تواند دریافت کند. هزینه تماس با حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) به منظور زیارت از راه دور از داخل عراق به صورت رایگان و از سایر کشورها بر اساس تعرفه‌های بین‌المللی خواهد بود.

منبع: فارس – تسنیم 

اشتراک گذاری :


  1. ملیکا آذریون گفت:

    عالی وهمینطور غم انگیز

  2. ناشناس گفت:

    یا حسین یا ابوالفضل العباس شما را قسم می دهم به اشکهای مظلومانه مادرتان حضرت فاطمه (س) شما را سوگند می دهم به ناله های خواهرتان زینب شما را قسم می دهم به روز به شب ضامن ما در نزد خداوند مهربان باشید.
    شما خواهر یا برادر عزیز که اکنون در حرم این بزرگواران هستید خواهش می کنم تمنا دارم به نیت بنده حقیر دو رکعت نماز زیارت در حرمین این دو امام عزیز به پا دارید چراکه قلب و روح من اکنون آنجاست . یا امام حسین یا حضرت ابوالفضل العباس یاری مان کن .

  3. ف گفت:

    سلام ای اما حسین عزیز سلام ای ابوالفضل العباس خیلی دلم گرفته ، ای حسین جان تو عدالتخواه بودی و بخاطر آن جنگیدی کاش مثل تو بود و در ایران عدالت را برپا میکرد دیگر خسته شدیم چقدر ظلم چقدر بی عدالتی کاش بجای این بی عدالتی همه ی ما را به جرم اینکه ایرانی هستیم به جرم اینکه در خاک ایران زندگی می کنیم تیرباران می کردند ما را از این دنیای پر از ظلم و ستم راحتمان می کردند ای حسین جان ای ابوالفضل جان آنقدر دلم گرفته که میخواهم فریاد بزنم به فریاد ما برس خدایا کمکمان کن من از این وضعیت کنونی گله دارم از بی عدالتی حقوق ، گله دارم .
    حدود بیست سال است بصورت قراردادی در یکی از ادارات استان زنجان کار میکنم حقوقی که ماه پیش بمن داده شده دو میلیون و دویست هزار تومن بود آن هم رفت به وام مسکن خدایا کجاست عدالت جرم ما چیست چه کسی می‌خواهد به داد دل ما برسد ای خدا ای خداااا کجایی چرا ؟ بخدا مرگ بهتر از این زندگی است جوانیم را به پای اداره گذاشته ام این هم حقوق من بعد از نزدیک بیست سال ای ابوالفضل ای حسین این فریادهای ما را جوابگو باشید ای خدا تو که شاهد این همه بی عدالتی هستی چرا به داد دلمان نمی رسی خدایا تو را قسم به ناله های زینب کمکمان کن تا این بی عدالتیها را تحمل کنیم خدایا ما را به حال خودمان رها نکن خدایا به داد دل ما برس ای فریادرس دلها خدااااا.

آخرین اخبار