تاریخ انتشار :

انتشارات ایل چرکیو

انتشار کتاب «بامداد اسلام» اثر عبدالحسین زرین کوب به زبان ایتالیایی

کتاب «بامداد اسلام» اثر عبدالحسین زرین‌کوب، توسط رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا و با همکاری مؤسسه انتشاراتی «ایل چرکیو (Il Cerchio)» به چاپ رسید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «بامداد اسلام»، اثر عبد الحسین زرین کوب، ادیب، مورخ، اسلام شناس، ایران شناس، محقق و نویسنده بزرگ معاصر، در قالب طرح حمایت از ترجمه آثار فارسی به دیگر زبان‌ها، توسط سمیه عویشاوی (صدیقی) از زبان فارسی به ایتالیایی ترجمه و با عنوان ایتالیایی (L”alba dell”Islam) از سوی انتشارات ایل چرکیو منتشر شد.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و در اول ماه مه ۲۰۲۰ به بهای ۲۸ یورو منتشر شده است که از هفته آینده روانه بازار نشر ایتالیا می‌شود.

در این کتاب، شرایط مکه و شبه‌جزیره عربستان، قبل و مقارن تولد پیامبر اسلام(ص) تشریح شده است. همچنین نویسنده به تاریخ اسلام پس از وفات پیامبر(ص) تا فروپاشی دولت اموی و روایت و تحلیل آن پرداخته است.

مترجم این کتاب، بانویی مسلمان، متولد ایتالیا، و تابع ایران و ایتالیاست که در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات اسلامی (ایتالیایی زبان) جامعه المصطفی(ص) العالمیه (شعبه ایتالیا) به تحصیل اشتغال دارد.

وی علاوه بر تألیف مقالاتی در حوزه تخصصی خود، به واسطه تسلط به زبان‌ها‌ی فارسی، انگلیسی و فرانسه و آشنایی با زبان عربی، علاوه بر زبان مادری(ایتالیایی)، به عنوان مدیر یا مسئول صفحه ایتالیایی با چند پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی و به عنوان مترجم با جامعه المصطفی(ص) العالمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب قم همکاری دارد.

انتشارات «ایل چرکیو» ناشر این کتاب است که یک بنگاه نشر معتبر ایتالیایی در حوزه انتشار کتب فلسفی و دینی به شمار می‌رود. این نشر پیش از این، در انتشار کتب «ولایت فقیه» اثر امام خمینی(ره)، «عارف ناشناخته قرن بیستم»، «حکمت‌نامه عیسی بن مریم(ع)»، «لباس عید گنجشک» و «انسان و سرنوشت» با رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا همکاری داشته است.

این کتاب از ۴ می ۲۰۲۰ (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) وارد شبکه ایتالیایی توزیع کتاب می‌شود. با توجه به محدودیت‌ها‌ی ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور ایتالیا، ابتدا از ۱۱ مه ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) فقط در شبکه‌ها‌ی فروش برخط و سپس از اواخر خردادماه ۱۳۹۹، در کتابفروشی‌ها‌ی سراسر ایتالیا به متقاضیان عرضه می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار