تاریخ انتشار :

عثمان طه

روایت عثمان طه از لحظات کتابت قرآن کریم

عثمان طه، خطاط سوری قرآن کریم در گفت‌وگویی از کتابت قرآن کریم و لحظات نابی که با نوشتن آیات بسیار تحت تأثیر قرار گرفته، سخن گفته است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از «استپ نیوز»، «عثمان طه»، خطاط قرآن کریم، در گفت‌‌وگو با شبکه ‌‌mbc درباره آیاتی سخن گفته که کتابت برخی از آنها لرزه بر اندامش انداخته یا آرزو می‌کرده است که نگارش آیات پایان نیابد.

وی با بیان اینکه هنگام کتابت آیات قرآن در این کار غرق می‌شود، گفت: هنگام نگارش قرآن دوست ندارم کسی در کنارم باشد،زیرا در زیبایی خطوط و معانی قرآن غرق می‌شوم و وجود هیچ‌کس را در کنارم احساس نمی‌کنم؛ حتی اگر کسی در اتاق حضور داشته باشد.

عثمان طه با بیان اینکه تحصیلات عالیه او موجب شده است که مفاهیم آیات قرآن کریم را به آسانی درک کند، گفت: این مسئله در کتابت آیات قرآن برای من دشوار بود، زیرا زمانی که مشغول نگارش آیات بهشت و نعمت‌های خداوند می‌شدم، آرزو می‌کردم که کتابت این آیات تمام نشود. اما زمانی که آیات مربوط به آتش جهنم و عذاب خداوند را می‌نوشتم، دستانم می‌لرزید و بسیار مراقب بودم که خطم از شدت ترس و هراس تغییر نکند.

وی افزود: در زمان نوشتن آیات عذاب، گاهی بدنم عرق می‌کرد، زیرا موضوع عذاب جهنم امری بسیار وحشتناک است. اما خداوند صبر و قدرت به من عطا فرمود تا کتابت قرآن کریم را کامل کنم.

این خطاط قرآنی با بیان خاطره‌ای از نگارش آیات قرآن کریم گفت: در تمام مدتی که به قرآن‌نویسی مشغول بودم وضو داشتم، مگر یک بار که وضو را فراموش کردم و برای تکمیل کتابت قرآن به چاپخانه رفتم؛ اما با وجود تلاش‌های بسیار نتوانستم با قلمی که مخصوص این کار بود کتابت کنم. به خاطر آوردم که وضو نگرفته‌ام و کار خود را متوقف کردم.

یادآور می‌شود، ابومروان عثمان بن عبده بن حسین بن طه الحلبی، خطاط سوری مقیم عربستان است که به کتابت قرآن کریم در مدینه منوره شهرت دارد. او در سال ۱۹۳۴ میلادی در شهر حلب سوریه متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دمشق به پایان برد. قرآن کتابت شده عثمان طه از سوی مجمع چاپ و نشر قرآن کریم ملک فهد در عربستان به چاپ رسیده است و اکنون در سراسر جهان در دسترس مسلمانان قرار دارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار