تاریخ انتشار :

اسکاتلند

ابتکار مسجد اسکاتلندی برای توزیع غذاهای سفره های افطاری میان نیازمندان

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مساجد اسکاتلند مانند بسیاری کشورها تعطیل بوده و به همین سبب نیز مسلمانان تصمیم گرفتند غذاهای سفره های افطاری را میان نیازمندان توزیع کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از   dailyhive، در حالی که مساجد سرتاسر اسکاتلند تعطیل هستند، این مسئله باعث توقف جامعه اسلامی برای کمک به نیازمندان نشده و نمازگزاران مسجد شهر اینورنس در اسکاتلند، ماه مبارک رمضان را به تهیه بسته های غذایی برای بی خانمان ها و سایر افراد سپری می کنند.

این ابتکار با کمک های مالی اهدایی از سوی اعضای مسجد آغاز شده و مسلمانان موفق شدند وعده های غذایی برای تیازمندان آماده سازی کنند.

انجمن مسجد اینورنس در وبسایتش نوشت: چندین آشپز از آشپزخانه های غذای آماده که به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده اند، داوطلب شده اند. این آشپزها در دو نوبت جداگانه برای خانواده های بی خانمان و خانواده های نیازمند غذا آماده می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: وعده های غذایی که معمولاً و هر ساله برای سفره های افطاری روزه داران آماده می شود، امسال برای خیریه های محلی، بانک غذایی و به منظور اطعام نیازمندان داده خواهد شد.

این مسجد تاکنون موفق شده بیش از ۳۰۰ وعده غذایی را با کمک مسلمانان آماده سازی کرده و توزیع کند. آشپزهای داوطلب وظیفه آماده سازی غذا را به عهده دارند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار