تاریخ انتشار :

اسپانیا:  

اولین همایش بین‌المللی «گردشگری حلال»

در این کنفرانس برای اولین بار، تحقیقی تحت عنوان «شاخص سفر مسلمان درسال ۲۰۱۴» تهیه شد با توجه به بررسی‌های انجام شده، هزینه سالانه گردشگران مسلمان از سراسر جهان به ۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰۳یورو بوده است، هزینه بسیار بالایی که بسیاری از کشورها را مجبور می‌کند تا به نیارهای گردشگران مسلمان توجه کنند.

 رهیافتگان :  فعال در عرصه در توسعه گردشگری مسلمان است، برهمین اساس اولین کنفرانس یک روزه بین‌المللی «گردشگری حلال» در شهر گرانادا برگزار شد. ویژگی‌های مسلمانان و انتظارات و نیازهای آنها در سفرهای توریستی از جمله مسائل مورد مطرح در این همایش بود‌.

فعالان بین‌المللی گردشگری گرد هم آمده بودند تا ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند و به توسعه گردشگری حلال کمک کنند. در این گردهمایی، مسول و برگزار کننده کنفرانس گفت: این یک رویداد بی‌سابقه در عرصه گردشگری حلال است که کاملا منطبق بر روند بازار فعلی و نیازهای صنعت گردشگری می‌باشد. اولین باری است که یک چنین اتفاقی جهانی رخ می‌دهد که سعی دارد به مطالعه جزییات گردشگری حلال بپردازد.

دبیر این همایش در ادامه گفت: توجه داشته باشید که گردشگران مسلمان سرمایه‌ای را به همراه دارند؛ بنابر این کشورهایی که می‌خواهند روی صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کنند باید به این طیف وسیع مخاطبان توجه زیادی داشته باشند.

وی افزود: هر کشور و هر شرکتی که متصدی گردشگری است باید  به گردشگری حلال هم اهمیت بدهد، چرا که ایم صنعت به سرعت درحال رشد است و مسلمانان مخاطبان آن هستند این به این معنا است که یک فرصت عالی برای تمام قسمت‌های سفر توریست‌ها ایجاد می‌شود که باید از آن استفاده کرد.

گفتنی است؛ در این کنفرانس برای اولین بار، تحقیقی تحت عنوان «شاخص سفر مسلمان درسال ۲۰۱۴» تهیه شد با توجه به بررسی‌های انجام شده، هزینه سالانه گردشگران مسلمان از سراسر جهان به ۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰۳یورو بوده است، هزینه بسیار بالایی که بسیاری از کشورها را مجبور می‌کند تا به نیارهای  گردشگران مسلمان توجه کنند.

به نظر می‌رسد اسپانیا از تابستان گذشته  تمایل پیدا کرده تا به سرمایه‌گذاری در این پروژه مهم بپردازد، هتل ماربلا، اولین هتل حلال در اسپانیاست که بدون الکل یا گوشت خوک غذا سرو می‌کند

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار