تاریخ انتشار :

شورای اسلامی بریتانیا

برگزاری افطارهای مجازی در شب های ماه مبارک رمضان

شورای اسلامی بریتانیا دستورالعمل هایی برای برگزاری ماه رمضان در سایه شیوع ویروس کرونا که مسلمانان مانند دیگر شهروندان بریتانیایی در شرایط قرنطینه زندگی می کنند،صادر کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «دیلی تلگراف»،شورای اسلامی بریتانیا دستورالعمل هایی برای برگزاری ماه رمضان در سایه شیوع ویروس کرونا که مسلمانان مانند دیگر شهروندان بریتانیایی در شرایط قرنطینه زندگی می کنند،صادر کرد.

شورای اسلامی بریتانیا از مسلمانان خواست تا برای مشارکت در مراسم مذهبی در شب های ماه مبارک رمضان از فضای مجازی استفاده کنند.

در بیانیه صادر شده از سوی شورای اسلامی بریتانیا آمده است:ماه رمضان امسال تجربه ای بسیار متفاوت برای مسلمانان نسبت به سال های قبل است چرا که باید شرایط روزه داری و برگزاری مراسم مذهبی را تغییر داده و خود را با شرایط جدید وفق دهند.

شورای اسلامی بریتانیا از همه روزه داران خواست در خانه های خود بمانند و برای درک افطارهای دسته جمعی افطارهای مجازی آنلاین همراه با خانواده ها و دوستان خود و دیگر اعضای جامعه اسلامی با استفاده از «ویدئو چت» برگزار کنند.

در بیانیه این شورا آمده است:به دلیل اینکه کسی نمی تواند امسال رمضان افطارهای دسته جمعی برگزار کند یک راه برای ارتباط دوستان و خانواده ها وجود دارد و آن این است که افراد میزبان افطارهای مجازی باشند.

شورای اسلامی بریتانیا همچنین از مسلمانان خواست از خریدهای غیر ضروری برای افطارهای خود خودداری کنند تا مجبور به نقض محدودیت های تردد نشوند.

همچنین از مسلمانان درخواست شده است تا نمازهای خود را در خانه هایشان اقامه کنند و به هیچ عنوان برای اقامه نماز حتی به صورت محدود وارد مساجد نشوند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار