تاریخ انتشار :

قزاقستان

کیمشک تاجی طلایی برای زنان قزاق

«کیمشک» (Kimeshek) نوعی پوشش مورد استفاده زنان قزاقستان برای حفظ حجاب اسلامی است و به عنوان روسری ملی از آن یاد می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )کیمشک یا مقنعه سفید واژه‌ ای مقدس در زبان و هویت ملی قزاق‌هاست و برای عمل به سنت اسلامی حجاب مورد استفاده زنان قرار می‌گیرد.

این روسری ملی با پارچه‌ای سفید دوخته می‌شود و چیزی نیست که به‌ تازگی مد شده باشد؛ بلکه در فرهنگ قزاقستان قدمتی دیرینه دارد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، این سنت در میان زنان قزاق نهادینه شده و در میان بانوان سالمند بسیار رایج است و سر و گردن را می‌پوشاند.

کیمشک تاجی طلایی برای زنان قزاق به شمار می‌آید و استفاده از آن نماد مسلمانی و عمل به سنت خدا و پیامبر(ص) است. بخشی از آن که روی سر قرار می‌گیرد همانند عمامه است و قسمت‌هایی از آن با نخ‌های عموماً طلایی‌رنگ به زیبایی گلدوزی و تزیین می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


  1. علیزاده گفت:

    سلام بر برادران و خواهران شیعه بخصوص شیعیان قزاقستان که سال ها از وطن دور بودند به نظر بنده حقیر شما مسئولیت سنگینی دارید وچقدر خدا شما رو دوست داره ،شما میتونید کار تبلیغ مذهب تشیع رو اونجا انجام بدید وباعث کسترش تشیع بشید هر چند سخت و کار مشقت آوریه، انشاالله صبر و بردباری از خود نشون بدید.
    ان الله مع صابرین

  2. علیزاده گفت:

    سلام بنظر من خدا شما رو دوست داره و انتخاب کرده هر چند غربت سخته ولی تحمل و صبر و بردباری از خود نشون بدید تا بدست شما هم یه عده ارشاد بشن و صراط مستقیم رو پیدا کنند. طبق فرمایش معصومین علیهم السلام هر کس باعث هدایت یه نفر بشه مثل اینکه کل بشریت و هدایت کرده شما سربازان امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هستید تو اون منطقه. ان الله مع صابرین

آخرین اخبار