تاریخ انتشار :

روسیه

روسیه اجازه داد تا مدارک هویتی زنان مسلمان مهاجر با حجاب باشد

اسلام دومین دین در روسیه است و تعدادی نزدیک به ۵/۱۴ میلیون نفر مسلمان در این کشور سکونت دارند که روز به روز هم در حال افزایش هستند‌.

 

 

n00044906-b-200x120

 

به گزارش رهیافتگان: قانون اجازه مدارک هویتی با حجاب در حالی تصویب شد که زنان مسلمان زیادی در روسیه مهاجرت کرده‌اند که خواستار شناسنامه‌هایی باعکس‌های محجبه بودند‌.

این حکم توسط سرویس مهاجرت فدرال به امضا رسید که در این‌باره می‌گویند کسانی که باورهای دینی دارند و در ملا عام با حجاب هستند می‌توانند عکس‌های شناسنامه خودشان را هم با حجاب داشته باشند

حکم مجوز حجاب، همراه سایر مقرارت و قوانین اتباع خارجی عملی است همچنین در گرفتن اثر انگشت از مهاجرین و خارجی‌های مسلمان که برای کار به روسیه می‌‌آیند

این یک قدم کوچک برای حفظ حقوق زنان مسلمان است‌ که همواره مورد بحث بوده است. در ماه اکتبر گذشته، دانش آموزان مسلمان دختر به علت داشتن حجاب و تصمیم پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر ممنوعیت حجاب در مدارس جنجال زیادی کردند اما دوباره‌ این قانون مورد بحث و تجدید نظر قرارگرفته است‌.

گفتنی است؛ اسلام دومین دین در روسیه است و تعدادی نزدیک به ۵/۱۴ میلیون نفر مسلمان در این کشور سکونت دارند که روز به روز هم در حال افزایش هستند‌.

منبع: صاحب نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار