تاریخ انتشار :

موائد الرحمن

سفره های رمضانی در آمریکا؛ راهی برای اسلام آوردن غیرمسلمانان

مراسم جشن گرفتن به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان در مراکز اسلامی یکی از فعالیت هایی است که هر ساله باعث اسلام آوردن افراد زیادی در آمریکا می شود.

 

c8168f0996b9f34f09b775a51a660082_M

به گزارش رهیافتگان: طرح برپایی سفره های رمضانی « موائد الرحمن» ، یکی از فعالیت های ماه مبارک رمضان در ایالات متحده آمریکا است که حدود ۸ میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند.
مراسم جشن گرفتن به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان در مراکز اسلامی یکی از فعالیت هایی است که هر ساله باعث اسلام آوردن افراد زیادی در آمریکا می شود.
در دو ایالت نیویورک و واشنگتن جلسات و سمینارهای دینی برای ایجاد پل های ارتباط با غیرمسلمانان بزگزار می گردد که مسلمانان در این نوع نشست ها فرصت پیدا می کنند تا دین خود را به تمام ادیان دیگر معرفی کنند و بخشش ، مهربانی و همبستگی میان مسلمانان را به سایر ادیان نشان دهند که این مسایل هر ساله باعث اسلام آوردن گروه های از غیرمسلمانان می شود.
طرح موائد الرحمن تاثیر زیادی بر فقرای غیر مسلمان در آمریکا دارد؛ زیرا در این طرح مرکز مهاجرت ایالت ورجینا اقدام به برپایی سفره بزرگی برای اطعام مسلمانان در طول ماه رمضان می کند و در پایان با توجه به وجود خانواده های مسلمان نیازمند، هر کدام روزه داران به نسبت وسع مالی خود به این خانوارهای فقیر مسلمان کمک می کند و این مساله می تواند اثر خوبی در میان غیرمسلمانان فقیر داشته باشد و برای یافتن چنین مهربانی هایی به اسلام آوردن تشویق شوند.
در مراکز اسلامی ایالت های بوستون، نیویورک و واشنگتن روزهای شنبه و یک شنبه مراسم افطاری برگزار می کنند و شرکت غیرمسلمانان در این نوع مراسم زمینه های گفت و گو و ارتباط با یکدیگر را به وجود می آورد.
در طول ماه رمضان مساجد ایالت متحده آمریکا پر از نمازگزار شده و مراکز اسلامی هر ساله از ائمه دینی داخل و خارج آمریکا دعوت می کنند  همچنین برنامه های فرهنگی برای ایجاد ارتباط با غیرمسلمانان برگزار نمایند.
آنان شب های قدر را در مسجد مانده، نماز می خوانند و قرآن تلاوت می کنند و به خطبه های دینی گوش می دهند.
لازم به ذکر است که روز عید فطر در ایالت متحده آمریکا برای مسلمانان یک روز تعطیل است که می توانند آن را با خویشاوندان خود بگذرانند

منبع:شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار