تاریخ انتشار :

شهر کویمباتور هند

تقویت پیوند برادری میان ادیانی مسلمانان هندی

درحالی که هزاران هندو در مراسمی مذهبی در شهر کویمباتور شرکت کرده بودند، مسلمانان بطری به دست در خیابان ایستاده و به همشهریان هندو آب رسانی می کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، درحالیکه مناطق مختلف هند شاهد درگیری و خشونت علیه مسلمانان است اما در ایالت تامیل نادو جمعی از مسلمانان با حضور در مراسم مذهبی هندوها بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی میان آنها توزیع کردند.

به نقل از outlookindia، به عنوان نمادی از همبستگی جمعی، روز چهارشنبه جمعی از کارکنان مسجد عطار  در شهر کویمباتور در ایالت تامیل نادو در هندوستان، به رهگذران و به هندوهایی که در یک جشن سالانه شرکت کرده بودند، بطری آب معدنی هدیه دادند.

این جشن هر ساله از معبدی در مرکز شهر آغاز شده و هزاران هندو از نقاط مختلف منطقه در آن شرکت می کنند. در این مراسم یک ارابه کشیده شده و خیابان های اطراف بسته می شوند.

درحالی که هندوها از مناطق دور برای شرکت در این مراسم حضور یافته بودند، مسلمانان و اهالی مساجد بطری به دست در کنار خیابان ایستاده و به کسانی که از صبح تشنه در خیابان ها سرگردان بودند، بطری های آب معدنی می دادند. درحالی که گرمای دمای هوا در این شهر به شدت گرم بود، مسلمانان بیش از ۱۰ هزار بطری در میان مسافران توزیع کردند، که این اقدام آن ها انعکاس زیادی در میان مردم سبب شد.

به علاوه گروهی از مسلمانان نیز برای تقویت پیوند برادری میان ادیانی، شرکت کنندگان هندو در مراسم را اطعام کردند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار