تاریخ انتشار :

ایالت کارولینای شمالی

برای اولین بار یک مسلمان به عنوان رئیس دفتر دولتی در کارولینای شمالی انتخاب شد

یک بانوی مسلمان برای نخستین بار به مقام ریاست در دفتر دولتی در ایالت کارولینای شمالی دست یافته است که اولویت هایش امنیت عمومی ، مقابله با فقر ، تأمین منابع سلامت روان ، دسترسی به آموزش با کیفیت بالا و افزایش مشارکت اجتماعی در تصمیم گیری های سیاسی هستند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از  abc۱۱، برای نخستین بار یک بانوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی به ریاست یک دفتر دولتی انتخاب شد.

ندا آلام سه شنبه شب با انتخاب شدن به عنوان یک بانوی مسلمان برای ریاست دفتر دولتی در دورهام در کارولینای شمالی آمریکا از سوی حزب دموکرات، نخستین مسلمانی است که چنین مقامی را به دست می آورد. طبق اطلاعات هیئت انتخابات ، آلام ۳۹،۵۲۳ رای کسب کرد.

آلام به عنوان کاندیدای دموکرات در کمیساریای شهرستان دورهام کاندیدا شده بود و به این ترتیب از آنجایی که هیچ کاندیدای جمهوری خواهی در انتخابات برای کرسی مذکور وجود ندارد، وی در ماه نوامبر برای دوره اول انتخاب می شود.

در وب سایت مبارزات انتخاباتی، آلام اعلام کرده که اولویت هایش شامل بهبود امنیت عمومی ، مقابله با فقر ، تأمین منابع سلامت روان ، بهبود دسترسی به آموزش ها با کیفیت بالا و افزایش مشارکت اجتماعی در تصمیم گیری های سیاسی است.

آلام فارغ التحصیل لیسانس علوم در مواد و فناوری پایدار از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی است. وی در سال ۲۰۱۷ به عنوان نایب رئیس سوم حزب دموکرات کارولینای شمالی انتخاب شد و نخستین مسلمانی بود که به شورای اجرایی این حزب راه یافت

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار