تاریخ انتشار :

دعای هفتم صحیفه سجادیه

صوت| دعای هفتم صحیفه سجادیه با نوای حاج محمود کریمی

برای رفع گرفتاری‌ها، توصیه به ختم این دعا با آداب خاصی از جمله خواندن آن بعد از نماز صبح و در بین الطلوعین با طهارت شده است. این دعا به زبان عربی و فارسی شرح شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) دعای هفتم صحیفه سجادیه به آسان شدن دشواری‌ها به دست خدا و فراهم آمدن اسباب حیات به واسطه رحمت الهی اشاره دارد. این دعا در ۱۰ فراز از امام سجاد(ع) نقل شده است. از آموزه‌های این دعا این است که همه چیز فقط به خواست خداوند جریان دارد و اگر خداوند کسی را ذلیل کند، هیچ یاوری نمی‌یابد. (متن توصیه رهبر انقلاب به خواندان این دعا را اینجا ببینید)

متن دعا بصورت تایپ شده و ترجمه آن را اینجا ببییند

آموزه‌های دعا

  • گره هر سختی به دست خدا گشوده می‌شود و دشواری‌ها به لطف او آسان می‌گردد.
  • وسایل زندگی و اسباب حیات به واسطه رحمت الهی فراهم می‌آید و قضا به قدرت او جریان می‌گیرد.
  • همه چیز فقط به خواست و اراده تکوینی خداوند جریان دارد؛ به گونه‌ای که بی‌آنکه فرمان دهد، همه چیز فرمانبرند و بی‌آنکه نهی کند، از کار می‌ایستند.
  • کسی نمی‌تواند از آنچه خداوند انجام می‌دهد، جلوگیری کند و آنچه خداوند انجامش را دشوار می‌کند، کسی نمی‌تواند آسانش کند.
  • آن را که خداوند ذلیل کند، هیچ یاوری نمی‌یابد.

نحوه ختم

در برخی از آثار طریقه‌ای برای ختم این دعای نقل شده است: این ختم از یکشنبه آغاز شده و در هر روز دعای مذکور را ده مرتبه تا سی روز خوانده می‌شود و بعد از پایان دعا، یک نفس یا رب گفته می‌شود تا نفس قطع شود، آن گاه در سجده حاجت خویش را از خدای سبحان بخواهد. تذکر این که، باید قبل از شروع دعای مذکور، ده مرتبه صلوات بفرستید و بعد از صلوات و قبل و بعد از دعا، چهل مرتبه یا الله بگوئید. ولیک این عمل [ختم دعا] را باید بین الطلوعین و بعد از نماز صبح انجام دهید و از محرمات و خوردن زیاد غذا در این سی روز اجتناب نمایید و شرایطی را نیز هم چون طهارت [وضو یا غسل یا تیمم ] و رو به قبله نشستن و حضور قلب، رعایت نمایید که ان شاء الله – تعالی – به حاجت خویش نائل خواهید آمد

ماجرای راهبه ای که پروفسور زن آلمانی او را عاشق امام سجاد کرد

اشتراک گذاری :


  1. ناشناس گفت:

    عالی خوب

آخرین اخبار