تاریخ انتشار :

شورای آمریکایی مطالعات جوامع اسلامی،

همایش تأثیرات اسلام در سیاست و جامعه

سی و ششمین همایش سالانه شورای آمریکایی مطالعات جوامع اسلامی(ACSIS) اواخر ماه جاری میلادی(فروردین ماه) در دانشگاه ویلانوا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از «villanova.edu»،‌تأثیرات اسلام در سیاست و جامعه موضوع اصلی همایش امسال است که در تاریخ ۸ و ۹ فروردین برگزار می‌شود.

این همایش با تمرکز بر ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام، طیف وسیعی از مباحث؛ از اسلام در رسانه‌های غربی گرفته تا اقتصاد و مسائل مالی اسلامی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اسلام در جوامع غیرمسلمان،‌ هویت مذهبی و تأثیر آن بر حضور مسلمانان در سیاست،‌ گفتمان‌های سیاسی و تأثیر آن‌ها بر زندگی مسلمانان در غرب،‌ اسلام سیاسی و آینده آن در خاورمیانه،‌ و صوفی‌گری و ابعاد سیاسی و اجتماعی آن از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش دو روزه خواهد بود.

شورای آمریکایی مطالعات جوامع اسلامی، سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی وابسته به دانشگاه ویلانوا در پنسیلوانیا است که براساس پایگاه‌ اطلاع‌رسانی آن، مجموعه‌ای از دانشگاهیان و کارشناسان علاقه‌مند به مطالعه درباره جوامع اسلامی در سراسر جهان اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار