تاریخ انتشار :

دانشگاه آلبرتای کانادا

استخدام مشاور مذهبی برای کمک کردن به سلامت روانی دانشجویان

رئیس انجمن اسلامی دانشگاه آلبرتای کانادا معتقد است کسی می تواند دانشجویان مسلمان و مشکلات آنان پیرامون اسلام را درک کند که شخصا با دین آشنایی داشته باشد.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از cbc، دانشجویان انجمن اسلامی  در دانشگاه آلبرتای کانادا، با ایجاد یک کمک هزینه مالی و استخدام یک مشاور مذهبی، فعالیت هایش را در راستای کمک کردن به سلامت روانی دانشجویان اختصاص داده است.

دوحه انور رئیس انجمن اسلامی که اکنون دانشجوی سال چهارم دانشگاه آلبرتا می باشد می گوید: خوب است که یک مشاور امور مذهبی در دانشگاه داشته باشیم که به سئوالات دینی ما پیرامون حال و آینده پاسخگو باشد. کسی که بتوانیم با او صحبت کنیم. به نظرم هیچ کس بهتر از کسی که شخصا بتواند دین را درک کند نمی تواند این موضوع را بفهمد

 ابراهیم لانگ که این وظیفه را از ماه فوریه به عهده گرفته است، نقش خود را به عنوان نماینده آژانس خدمات اجتماعی خانواده اسلامی در دانشگاه آلبرتیا ایفاء می کند. وی بیشتر وقت خود را برای حمایت از دانشجویان دانشگاه، موسسه شمالی آلبرتا در دانشگاه فناوری و مک ایوان می گذراند.

 لانگ در مصاحبه اخیر با خبرنگاران گفت: جوانان می خواهند بر پایه ایمان شان زندگی کنند اما با مسائل اجتماعی در زندگی دست و پنجه نرم می کنند. آن ها نیاز به مکانی امن و شخصی دارند که با آن ها این مبارزات را تحمل کند و راهنمایی های لازم را انجام دهد.

  لانگ ، گفت برخی جوانان ممکن است به راحتی به سمت مسجد نروند اما هنوز به کسی نیاز دارند که اسلام را درک کند و آن ها را هدایت کند.

لانگ که مشاوره و کلام اسلامی را در مدرسه اسلامی هارتفورد در کنتیکت تحصیل کرده است ،  می گوید: آن ها می خواهند این مسئله را پرورش دهند و به همین جهت نیز یک نمازخانه برای پرکردن این شکاف ساخته اند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار