تاریخ انتشار :

انگلیس

بررسی مسائل و چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی در دنیای معاصر درانگلیس

در کنفرانس سالانه دانشمندان، رهبران و فعالان مسلمان و غیرمسلمان کشورهای مختلف از آمریکا تا اندونزی درباره مسائل و چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی در دنیای معاصر از جمله تلاقی سنت و مدرنیته بحث و گفت‌وگو شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت اسلام، «کنفرانس اسلامی بریتانیا ۲۰۲۰» که روزهای سوم و چهارم اسفند در دفتر عفو بین‌الملل در لندن برگزار شد، فضایی را برای ترویج همکاری و تفکر درباره اسلام در انگلیس فراهم می‌کند. همچنین، این رویداد سالانه پیشرفت فکری، هویتی و فرهنگی مسلمانان انگلیس را تشویق و فضایی برای توسعه شبکه‌ها و مشارکت‌ها ایجاد می‌کند.


سخنران اصلی مراسم امسال شیخ «ابراهیم موسی»، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه نوتردام، بود. موضوع سخنرانی وی درباره تفسیر ارزش‌های موجود در متون سنتی اسلامی در فضای مدرن و امروزی یا به عبارت دیگر، ارج نهادن به گذشته برای کاربرد هدفمند و مناسب ارزش‌های سنتی در جامعه امروز بود.وی گفت: ما می‌خواهیم از منظر اسلام و چگونگی عمل به تعالیم اسلام در دنیای امروز فکر کنیم و باید به سنت‌های کهن و مدرن مراجعه و آنها را با هم ترکیب کنیم.علاوه بر این، «الیسا وحید»، روانشناس خانواده و دبیرکل اداره رفاه خانواده در نهضت العلمای اندونزی(بزرگترین سازمان مسلمانان اندونزی)، گفت: اندونزی کشوری مبتنی بر دموکراسی است و مسلمانان اندونزی معتقدند سه نوع همبستگی وجود دارد که اگر بخواهیم از اسلام به عنوان نعمتی در جهان امروز استفاده کنیم باید از آن حمایت کنیم؛همبستگی بین مسلمانان، همبستگی بدون در نظر گرفتن قبیله یا دین بین اندونزیایی‌ها و سوم همبستگی بین بشریت. باید همزمان روی این سه کار کنیم تا از اسلام به عنوان نعمت در جامعه اندونزی استفاده کنیم.

«معظم مالک»، دیپلمات بریتانیایی و سفیر پیشین انگلیس در اندونزی، در سخنانی انگلستان را با اندونزی مقایسه کرد و گفت: در انگلیس یک جامعه جوان مسلمان هستیم و سعی داریم که بین انگلیسی و مسلمان و مدرن بودن پیوند برقرار کنیم. اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد و به سرعت در حال رشد است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار