تاریخ انتشار :

فرید فیادی مسلمان انگلیسی

سفر با پای پیاده از لندن تا مکه با هدف تبلیغ اسلام

یک مسلمان بریتانیایی پروژه ای با نام «راهپیمایی برای صلح» ایجاد کرده و با پای پیاده از لندن به سمت مکه برای زیارت خانه خدا به راه افتاده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از آناتولی، یک مسلمان بریتانیایی به منظور ترویج امید و صلح، با پای پیاده از لندن به مکه سفر می کند.

فرید فیادی برای اینکه به جهانیان نشان دهد که اسلام دین صلح است، هزاران مایل را برای زیارت خانه خدا از لندن به مکه با پای پیاده می رود.

فیادی که طراح و مخترع می باشد، ساکن منچستر بوده و این سفر را از بریتانیان آغاز کرده است. او پروژه خود را با نام «راهپیمایی برای صلح» برای ایجاد الهام در نسل جوان مسلمان آغاز کرده است و می گوید هدف اش اثبات صلح طلبی مسلمانان به جهانیان است.

وی با محکوم کردن داعش و اثرات منفی اقدامات آن ها وجه دین اسلام، در سخنانی گفت:  من به عنوان یک مسلمان ، معتقدم که هرکدام از ما سفیر این دین هستیم ، ما مسئولیت بزرگی بر دوش خود داریم تا اسلام و مسلمانان را به بهترین وجه دنیا معرفی نماییم.

وی در آغاز قصد داشت که با دوچرخه به زیارت خانه خدا برود اما بعدها متوجه شد که دیگران نیز به این شیوه سفر کرده اند و تصمیم گرفت کار مبتکرانه دیگری انجام دهد.

فیادی می گوید: من گفتم اگر آن ها می توانند چرا من نتوانم!؟ بنابراین تصمیم گرفتم با پای پیاده به حج بروم. وقتی به دوستانم در این باره گفتم آن ها حرفم را باور نکردند.

فیادی افزود: سفر حج یک وظیفه شرعی برای مسلمانان واجد شرایط است. و با پای پیاده این سفر یک افتخار و برکت محسوب می شود. من قبلا با هواپیما سفر کرده ام و هتل های خوبی رزرو کردها ما اما هرگز اینگونه نبوده است. و خیلی هیجان زده ام!

 او سفرش را در ۳ نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده است. وی یک چرخ دستی با خودش دارد و وسایلش را با آن حمل می کند. در مسیر با خطرات زیادی مواجه شده، ۴ جفت کشف پوشیده و معتقد است که تجربیات زیادی در این سفر به دست آورده است. وی قصد دارد در ماه ژولای به مکه برسد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار