تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

برگزاری کارگاه «دین و فرهنگ جهانی» در آلمان

در کارگاه «دین و فرهنگ جهانی» که به همت دانشجویان انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی آلمان برگزار شد؛ بر ضرورت رسیدن به سبکی موفق از زندگی و قابل ارائه به جهان و نیز همزیستی مسالمت‌آمیز تأکید شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)کارگاه «دین و فرهنگ جهانی» به کوشش دانشجویان انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی آلمان در راستای رسیدن به سبک زندگی جهانی مبتنی بر تعدد و تنوع فکری، فرهنگی و ایمانی جمعه، دوم اسفندماه برگزار شد.

در این کارگاه به موضوع گره خوردن سرنوشت‌ افراد در دنیای کنونی اشاره شد و اینکه حیات‌خلوت‌ها و چهاردیواری‌های فکری، فرهنگی و ایمانی بریده از جهان، کارایی مفیدی ندارند و نیاز رسیدن به الگوهای موفق جهانی در سبک زندگی از هر زمانی بیشتر احساس می‌شود.

 

در ادامه این کارگاه از سبک زندگی موفقی یاد شد که در آن علی‌رغم حفظ و صیانت از اصول و پایه‌های فکری، فرهنگی و ایمانی، در سایه دیگرشناسی و دیگرپذیری به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با دیگران نزدیکتر شویم.

 

بخش دیگری از این کارگاه به این موضوع اختصاص داشت که پیام اصلی دنیای بی‌مرز و جهانی که واقعیت پیش روی ماست، تمرین آداب زندگی با یکدیگر است. سبک زندگی جهانی که همه بشریت خود را شهروند مشترک آن بدانند و درک کنند که هر آتشی در هر جای جهان شعله‌ور شود، دامن بشریت را می‌سوزاند و اگر آرامش و بهره‌گیری از لحظه‌های لذت‌بخش زندگی، خوب و زیباست، برای همه یک آرزو و تقاضا به‌شمار می‌رود.

 

اینکه چگونه می‌توان با حفظ و صیانت از تمامیت مرزها، رموز و پایه‌های فکری، فرهنگی و ایمانی به سبک زندگی جهانی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز رسید؛ موضوعی است که امکان‌پذیری و نیز روش‌شناسی آن در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست ابتدا یکی از مسئولان انستیتو علوم انسانی و علوم اسلامی آلمان درباره موضوع یاد شده مطالبی را ارائه کرد؛ سپس حاضران پرسش‌ها و نقدهای خود را مطرح کردند.

در ادامه شرکت‌کنندگان به چند گروه تقسیم شدند و در هشت محور تشریک مساعی و بحث و گفت‌وگو کردند که در نهایت نتایج صحبت‌های آنها در نشست عمومی ارائه شد و مورد نقد و بررسی شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار