تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در فرانسه

محرومیت های اجتماعی زنان محجبه در فرانسه

اخیرا بحث پیرامون حجاب در فرانسه به یک بحث سیاسی و گره خورده با امنیت ملی تبدیل شده است و حق انتخاب حجاب اسلامی از نظر سیاستمداران فرانسوی پذیرفتنی نیست.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از  thelocal، زنان مسلمان فرانسوی برای داشتن حق انتخاب حجاب اسلامی صدایشان را به گوش جهانیان می رسانند.

بحث ها پیرامون روسری زنان مسلمان در فرانسه اخیرا رو به افزایش گذاشته و درحالی که عناوین خبرگزاری ها بار دیگر مسلمانان را هدف قرار داده، در مصاحبه با زنان مسلمان، دلایل آنان برای انتخاب لباس محجوب شنیده می شود.

محرومیت های زنان محجبه در فرانسه

هانیه ۲۲ ساله، یک شهروند فرانسوی است. او در استراسبورگ بزرگ شده و به هیچ وجه تحت فشار والدین و جامعه روسری نگذاشته است.

نادیا بوشنی ، روزنامه نگار فرانسوی ، مسلمان و بنیانگذار یک مجله اینترنتی هم که به طور خاص به اقلیت ها اختصاص داده شده است گفت:  همه ما یک مادر ، خواهر یا دختر عمو داریم که در خیابان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به نظرم وقت آن رسیده که صدای این زنان شنیده شود. این زنان هم شهروندان فرانسوی هستند و چیزی را پنهان نمی کنند. با این حال آن ها از خیلی فعالیت ها محروم هستند. اجازه شنا کردن یا دویدن ندارند. نمی توانند با فرزندان شان به موسسات دولتی مراجعه کنند مگر اینکه حاضر باشند حجابشان را بردارند و از نظر روانشناسی این کار بسیار تلخ است.

انزوای زنان محجبه در فرانسه

ناصیراگونیف جامعه شناس و انسان شناس فرانسوی، متخصص در امور سکولاریسم دولاتی می گوید: هر روزه تعداد فزاینده ای از زنان مسلمان از جامعه فرانسه جدا می شوند.

گونیف که در دانشگاه پاریس تدریس می کند، در مورد مسلمانان فرانسه چندین کتاب نوشت ، که یکی از آنها با نام «جمهوری تحت تأثیر مهاجرت» نام دارد.

گونیف می گوید: یک زن مسلمان که روسری می می پوشد ظاهر کاملا مذهبی خواهد داشت. او حق دارد که چنین کاری را انجام دهد.

وی گفت: این زنان با پوشیدن حجاب خودشان را در معرض حمله قرار می دهند و جمهوری فرانسه تا ابد به آنان مشکوک می ماند!

گفتنی است در ماه اکتبر مادری که در یک سفر علمی با دخترش روسری به سر کرده بود، به شدت مورد انتقاد سیاستمداران فرانسوی قرار گرفت. بهار سال گذشته نیز بحث داغ روز ورزشکاران محجبه بود.

 روز سه شنبه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ستون های چهارگانه اصلی دولت خودش که نام آن را به اصطلاح «جدایی طلبی اسلامی» گذاشته ارائه داد.

از سوی دیگر دولت فرانسه در طرح جدیدی اعلام کرده که قصد دارد مانع از استخدام روحانیان از کشورهای خارجی شود. این درحالی است هم اکنون تقریبا ۳۰۰ ائمه جماعت خارجی در فرانسه وجود دارند که بیشتر انان از کشورهای ترکیه، الجزایر و تقریبا ۳۰ تن آنان از مراکش آمده اند.

از دیگر طرح های افراطی دولت فرانسه بررسی دقیق تر کودکان دبستانی است که به زبان های دیگری غیر از فرانسوی آموزش داده می شوند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار