تاریخ انتشار :

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون

آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان با حجاب در رویداد «امتحان حجاب»

اعضای انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون با برگزاری رویدادی به مناسبت روز جهانی حجاب، از بازدیدکنندگان خواستند با امتحان حجاب درک بیشتری از سنن اسلامی داشته باشند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از dailytitan، دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون، رویداد «امتحان حجاب» را برگزار کردند. این رویداد به مناسبت روز جهانی حجاب برپا شد که معمولا به صورت سالانه در آغاز ماه فوریه است.

هدف غرفه های حجاب که توسط دانشجویان مسلمان در دانشگاه های غربی برگزار می شود، آشناسازی دانشجویان غیرمسلمان با حجاب، درخواست از آنان برای ابراز همبستگی با دانشجویان حجابی و درک بهتر از فرهنگ و سنن اسلامی می باشد

دانشجویان مسلمان فولرتون که همگی حجاب به سر کرده بودند دور میز غرفه حجاب جمع شده و به سئوالات رهگذران در خصوص حجاب اسلامی پاسخ داده، بروشورهایی را توزیع می کردند و مجموعه ای از حجاب های رنگارنگ همراه با شیرینی به آن ها هدیه می دادند.

عروج بروحی عضو هیات مدیره انجمن دانشجویان مسلمان در این باره می گوید: هدف ما ترویج این ایده است که حجاب یک انتخاب و یک شیوه عبادت و توانمندسازی است.

 بروحی می گوید: من نمی توانم زندگی را بدون حجاب تصور کنم. حجاب بخشی از زندگی من است. حجاب به من صدا می دهد و من را به دین خود نزدیک می سازد. همچنین یادآوری برای ارزش هایی است که به آن ها باور دارم و در تصمیم گیری ها به من کمک می کند.

 عروجی خاطرنشان کرد: اگرجایی بروم و روسری پوشیده باشم به من حد و حدود دین را یادآوری می کند و راه غلط و درست را نشان می دهد.

ساجا سرهال ، خزانه دار این باشگاه گفت: با وجود تصور غلط مبنی بر اینکه زنان ملزم به حجاب هستند، روسری برای زنان مسلمان یک انتخاب است.

وی گفت: من حجاب را به عنوان نماد دین خود می پوشیم و این باعث می شود احساس قدرت بیشتری داشته باشم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار